Chodzi o 1000 metrów na styku zadania "B" i "C" pomiędzy przyszłym mostem a ulicą Celulozy. Decyzja wydana przez wojewodę ma rygor natychmiastowej wykonalności.
Jak informują urzędnicy, projekt inwestycji zakłada budowę między innymi drogi ekspresowej, węzłów drogowych, 3 wiaduktów, 2 kładek, przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych. Projekt obejmuje również budowę urządzeń ochrony środowiska - ekranów akustycznych.
- Już za tydzień rozpoczną się prace geologiczne oraz wycinka drzew - mówi Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Tunel, most i estakady
Południowa Obwodnica Warszawy przebiegać będzie przez trzy dzielnice: Ursynów, Wilanów i Wawer. Inwestycję podzielono na trzy odcinki: "A" - od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa o długości ok. 4,6 km i tunelem pod Ursynowem; "B" - od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński o długości ok. 6,5 km z mostem przez Wisłę; "C" - od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska o długości ok. 7,5 km z estakadami nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
POW umożliwi połączenie dróg krajowych w kierunku Terespola, Lublina, Krakowa czy Wrocławia. To także połączenie trasy Armii Krajowej z węzłem A2 Konotopa do Gdańska i Białegostoku.
Jak zapowiadają drogowcy, inwestycja ma być gotowa w sierpniu 2020 roku.
W ramach POW zbudowany zostanie tunel pod Ursynowem:
Południowa Obwodnica Warszawy
Południowa Obwodnica Warszawy
su/b
Źródło zdjęcia głównego: mazowieckie.pl