- Postępowanie prowadzone jest w sprawie poświadczenia nieprawdy w dokumentach potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z projektem budowlanym - precyzuje w rozmowie z tvnwarszawa.pl Renata Mazur, rzecznika prasowa Prokuratury Okręgowej Warszawa-Praga.Jak dodaje, śledczy sprawdzają również czy firma nadzorująca budowę pasa startowego wywiązała się ze swoich obowiązków. - Chodzi tutaj o wyrządzenie znacznej szkody w mieniu lotniska, poprzez niewywiązanie się z nadzoru inwestorskiego - wyjaśnia prokurator Mazur.
Władze lotniska, które zawiadomiły prokuraturę, mają zastrzeżenia do pracy inwestora zastępczego, firmy Bud-Invent.
- Zawiadomienie złożyliśmy we wrześniu ubiegłego roku. Naszym zdaniem inwestor zastępczy nie wywiązał się ze swoich wszystkich obowiązków. Niewystarczająco nadzorował wszystkie prace budowlane - mówi w rozmowie z tvnwarszawa.pl Edyta Mikołajczyk doradczyni zarządu lotniska.
Według informacji, jakie uzyskaliśmy w prokuraturze, postępowanie wszczęto jeszcze w październiku 2012 roku, przed zamknięciem pasa startowego decyzją inspektora nadzoru budowlanego.
Próbowaliśmy uzyskać komentarz od przedstawicieli firmy Bud-Invent. W biurze usłyszeliśmy, że prezes zarządu jest w delegacji.
"Pas nie może być używany" We wtorek na lotnisku Modlin zakończyła się kontrola naprawy pasa startowego. Inspektor nadzoru budowlanego nie zgodził się jednak na dopuszczenie go do użytkowania: - Nie wszystkie zlecone przez nas prace zostały wykonane. Według stanu na dziś, pas nie może być użytkowany - mówił we wtorek Jaromir Grabowski, wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego.Tego samego dnia przewodniczący rady nadzorczej lotniska Marek Miesztalski w rozmowie z reporterem programu TVN24 "Polska i Świat" tłumaczył: - Na razie koncentrujemy się na tym, by jak najszybciej wznowić loty. Kiedy będzie cieplej, przystąpimy do działań docelowych. Jak wyjaśnił Miesztalski, na wiosnę warstwę wierzchnią betonowych końcówek pasa trzeba będzie zdjąć, sfrezować i położyć nową, poprawnie wykonaną.Modlin lata z Chopina22 grudnia 2012 r. wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego cofnął pozwolenie na użytkowanie betonowej części pasa startowego lotniska w Modlinie. Powodem były pęknięcia i dziury. Linie lotnicze Wizz Air i Ryanair przeniosły się na Lotnisko Chopina. Specjalny zespół, złożony z przedstawicieli inwestora, generalnego wykonawcy, podwykonawcy i ekspertów technologii materiałowej wstępnie ocenił, że uszkodzenia pasa przy progach 08 i 26, w części wykonanej z betonu cementowego, nastąpiły pod wpływem działania czynników atmosferycznych, tj. niskiej temperatury. bf/mz/roody
Źródło zdjęcia głównego: TVN 24