Łącznik o długości prawie 40-metrów zlokalizowany jest pomiędzy wschodnią a zachodnią częścią stacji Centrum Nauki Kopernik. Przebiega tuż pod tunelem Wisłostrady i to właśnie na tym odcinku budowniczowie musieli przebić trzy tunele - dwa, w których znajdą się tory podziemnej kolejki i trzeci, w którym będzie peron dla pasażerów.
- Zakończyły się prace w hali peronowej. Tym samym udało się zakończyć drążenie łącznika. Zostały jeszcze prace konstrukcyjne - mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy budowy II linii.
Zgodnie z harmonogramem prace konstrukcyjne potrwają do końca czerwca. Na sam koniec na stacji powstanie peron i tzw. podtorze.
"Wisła nie zagraża budowie"
Przy okazji rozmowy o łączniku Witczyński odniósł się również do sprawy podwyższonego poziomu Wisły. We wtorek po południu rzeka przekroczyła stan alarmowy w Warszawie (650 cm). - Musieliśmy przenieść się z zaplecza na wysokości bulwarów, bo to teren zalewowy, ale nie ma to wpływu na prace – mówi rzecznik.
Budowa stacji CNK
II linia opóźniona
Druga linia metra początkowo gotowa miała być w październiku 2013 r. Obecny termin jej zakończenia to 30 września 2014 r.
Na opóźnienia wpłynęły między innymi początkowe kłopoty z uzyskaniem wszystkich pozwoleń na budowę stacji i tuneli. Budowniczowie zmierzyć musieli się również zalaniem stacji na Powiślu, jak również osuwiskiem na ul. Świętokrzyskiej. Ponadto prace utrudniało znajdowanie niewybuchów z II wojny światowej.
Tak wyglądały prace na stacji CNK:
Trwa budowa stacji Centrum Nauki Kopernik
bf/kś/ran