Chodzi odcinek pomiędzy Warszawą a Tarczynem, który podzielony jest na cztery zadania. Grudniowe decyzje dotyczą dwóch fragmentów.
Jeszcze jedna decyzja
Decyzja z 21 grudnia dotyczy budowy 2,7 kilometra trasy, druga z 27 grudnia - kolejnych 2,3 kilometra. Obu decyzjom nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Decyzję o zezwoleniu na budowę południowego wylotu trasy S7 od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca, wojewoda podjął 13 listopada (chodzi o około kilometr drogi).
Dla pozostałego odcinka o długości około 2 km prowadzone jest postępowanie administracyjne.
Trzy odcinki trasy
Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec o łącznej długości około 29 km została podzielona na trzy odcinki:
A - odcinek od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem), długości ok. 6,64 km
B - odcinek od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem), długości ok. 14,8 km
C - odcinek od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca, długości ok. 7,9 km.
Poprawi tranzytowy układ dróg
Projektowana trasa w przeważającej części prowadzona jest całkowicie nowym korytarzem. W ramach tej inwestycji przewiduje się budowę drogi ekspresowej o długości około 29 km, budowę równoległych dróg lokalnych i dojazdowych oraz przebudowę odcinków istniejących dróg publicznych. Wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Realizacja drogi ekspresowej S7 wpisuje się w tranzytowy układ dróg. Inwestycja wpłynie na skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu.
W piątek pisaliśmy też o decyzji środowiskowej w sprawie WOW:
Wschodnia Obwodnica Warszawy
Wschodnia Obwodnica Warszawy
PAP/kz
Źródło zdjęcia głównego: TVN24