- Test wypadł pomyślnie, nie było problemów. Wszystko wskazuje na to że od 27 lutego tramwaje pojadą tędy regularnie - poinformował Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Na nową trasę skierowana zostanie linia 2, która łączy Tarchomin Kościelny z Metrem Młociny. Po oddaniu nowego odcinka jej trasa wydłuży się o dwa przystanki: Stefanika i Nowodwory.
W poniedziałek o 21 zbierze się komisja, która sprawdzi nową organizację ruchu. Jeśli nie będzie miała uwag, to jeszcze tego samego dnia zostanie uruchomiona sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach Światowida ze Stefanika, Książkową, Ordonówny i Strumykową.
Ciszej i szybciej
Prace przy budowie nowego odcinka rozpoczęły się w czerwcu ubiegłego roku. Za 31 mln zł wybudowały go dwie firmy: ZUE i Strabag.
Tramwaje Warszawskie chwalą się nowoczesnymi technologiami, które wdrożono po raz pierwszy w Polsce. Na trasie zastosowano rozjazdy z krzyżownicami głębokorowkowymi. Eliminują one drgania i hałas. Oprócz tego tramwaj może pokonać rozjazd z większą prędkością. To oznacza, że składy pojadą ciszej i szybciej, a podróż będzie bardziej komfortowa.
Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, spółka planuje podobne rozjazdy zainstalować na całej sieci w stolicy.
Nawet co dwie minuty
Tramwaje na nowym odcinku mają kursować co 2 - 4 minuty w szczycie, co 6 minut poza szczytem, a w święta i niedziele co 7,5 minuty. Na spotkaniu podsumowującym konsultacje społeczne przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego zadeklarowali, że - jeśli będą przepełnione – uruchomią kolejne składy.
Czas przejazdu z Nowodworów do stacji metra Młociny będzie wynosił 14 minut, niezależnie od pory dnia i utrudnień na drogach m.in. dzięki zastosowaniu priorytetu w sygnalizacji świetlnej.
Zobacz jak wyglądała ulica Światowida przed wybudowaniem torowiska:
Tramwaj pojedzie wzdłuż ul. Światowida
md/r
Źródło zdjęcia głównego: Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl