Z apelem o wydłużenie trasy zwróciła się do miasta również radna Platformy Obywatelskiej Ewa Masny-Askanas. Napisała interpelację, do której dołączyła wspomnianą petycję z 1061 podpisami od mieszkańców Wawra.
Spóźniają się do pracy i szkoły
Radna przekonuje, że dodatkowe 10 kilometrów na trasie autobusu 219 znacznie ułatwiłoby mieszkańcom z Aleksandrowa dojazd do węzła komunikacyjnego przy przystanku PKP Radość. Obecnie - jak podkreśla - jest on bardzo utrudniony.
"Autobus linii 213 łączący Aleksandrów z PKP Radość kursuje co pół godziny, a kursy są bardzo często opóźnione z powodu konieczności przejazdu przez tory kolejowe w Falenicy i Radości. Niepunktualność i niska częstotliwość kursowania 213 powoduje, że mieszkańcy mają trudności w dotarciu na czas do połączeń przesiadkowych, a dzieci z Aleksandrowa do szkół znajdujących się w Radości" - argumentuje Masny-Askanas.
Jak dodaje, mieszkańcy korzystający z tej linii muszą czekać na swoje autobusy na przystankach, które nie posiadają wiat. Jest to szczególnie uciążliwe w trudnych warunkach pogodowych, takich jak deszcz czy wiatr. "W związku z tym proszę też o rozważenie możliwości postawienia na tej trasie wiat" - apeluje radna.
Na koniec dopowiada, że na przedłużonej linii 219 mogliby skorzystać nie tylko mieszkańcy z Aleksandrowa, ale też z okolic ulicy Izbickiej. Obecnie korzystają jedynie z autobusów na linii 213 i 161. Gdyby mieli do dyspozycji jeszcze 219, zyskaliby dodatkowe kursy i większą różnorodność tras.
Ratusz mówi "nie"
Wiceprezydent Renata Kaznowska w odpowiedzi informuje, że Zarząd Transportu Miejskiego pomysł przedłużenia linii zna, a nawet poddał go analizie. Jej efekt podpisanych pod petycją może rozczarować. Zastępczyni Hanny Gronkiewicz-Waltz przyznaje bowiem wprost, że realizacja tego pomysłu nie jest możliwa.
"Zmiana trasy wyżej wymienionej linii autobusowej wydłużyłaby czas podróży, jak również negatywnie wpłynęłaby na regularność i punktualność kursowania linii na jej całej trasie" - pisze Kaznowska.
Ponadto podkreśla, że linie 213 i 219 są ze sobą skoordynowane na odcinku Mrówcza-Lucerny-Kadetów i kursują co 15 minut. "Zmiana obecnego układu spowodowałaby utratę koordynacji oraz pogorszenie częstotliwości kursowania" - przekonuje Kaznowska.
Trwają analizy nad poprawą komunikacji
Wiceprezydent informuje, że w siedzibie ZTM odbyło się spotkanie z mieszkańcami w tej sprawie (pod koniec czerwca). Obecni na nim zaproponowali wydłużenie trasy 219 takimi ulicami jak Zagórzańska, Złotej Jesieni czy ks. Szulczyka. "W ocenie Zarządu Transportu Miejskiego kursowanie przedmiotowej linii po wskazanej trasie jest niemożliwe ze względu na brak przygotowania infrastruktury drogowej" - czytamy w odpowiedzi Kaznowskiej.
Na koniec wiceprezydent uspokaja jednak rozczarowanych mieszkańców Wawra i informuje, że ratusz prowadzi analizy nad "kompleksowym projektem zmian", które mają poprawić komunikację na terenie. Konkretów jednak nie zdradza.
Przebieg obwodnicy w Wawrze
kw/gp
Źródło zdjęcia głównego: ZTM