Na stronie metra warszawskiego pojawiło się już ogłoszenie o konkursie. Ratusz chce, by budowa centralnego odcina II linii płynnie przeszła w budowę dwóch kolejnych odcinków - na Bemowo i Targówek. Dlatego jeszcze przed końcem 2013 roku mają być wydane pozwolenia na budowę stacji: Płocka, Moczydło i Księcia Janusza na Woli oraz Szwedzka, Targówek i Trocka na drugim brzegu Wisły.
Dwie firmy
- Do 15 grudnia firmy mają czas na zgłoszenie się, potem będą przygotowywać oferty. Ostatecznie zostaną wybrane dwie, które zaprojektują po jednym odcinku – tłumaczy Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego.
Ogłoszony właśnie konkurs kończy spekulacje na temat różnych wariantów dalszego przebiegu budowy II linii. Z zaproponowanego rozwiązania nie cieszą się ani Targówek, ani Bemowo.
Chcieli 5 stacji
Targówek wciąż przekonuje, że to tu w pierwszej kolejności powinna rozpocząć się budowa dalszej części podziemnej kolejki, bo dzielnica od wielu dziesięcioleci jest niedoinwestowana.
Bemowo przekonuje z kolei, że w pierwszej kolejności powinno się dociągnąć metro do skrzyżowania ulicy Górczewskiej z Powstańców Śląskich, gdzie mogliby do niego wsiadać mieszkańcy osiedli Jelonki i Bemowo – czyli chciałoby pięciu stacji, a nie trzech.
To zależy od pieniędzy
Kiedy ruszy budowa na kolejnych odcinkach metra? – To zależy od unijnego budżetu – mówił enigmatycznie na ostatniej konferencji prasowej wiceprezydent Jacek Wojciechowicz.
Założenie ratusza brzmi następująco: chcemy mieć gotowe dokumenty, a gdy będzie można wykorzystać dotację z kolejnego budżetu UE, rozpocząć budowę. Najwcześniej jednak prace mogłyby zacząć się w 2014 roku i potrwałyby do 2016 roku. To jednak wariant bardzo optymistyczny.
mjc/roody