Ma 11 metrów długości, pomieści siedem osób i przemierza tunele drugiej linii metra

Nowa drezyna na budowie metra
Nowa drezyna na budowie metra
Źródło: Metro Warszawskie
Do Warszawy trafiła właśnie drezyna wykorzystywana przy pracach konserwacyjnych w tunelach drugiej linii metra. Jak podał ratusz, 25-tonowy pojazd pomieści siedem osób i osiem ton ładunku.

W ramach zamówień związanych w budową drugiej linii metra miasto uzupełnia także pojazdy taboru pomocniczego, bez których eksploatacja nowych odcinków byłaby niemożliwa. - Zamówiliśmy nowe wagony do obsługi pasażerskiej, a prace na budowie wschodniego i zachodniego odcinka drugiej linii metra nie zwalniają. Metro to jednak nie tylko budowa tuneli i stacji - w ramach zamówień uzupełniamy też pojazdy taboru pomocniczego wykorzystywane do prowadzenia prac konserwacyjnych w tunelach - mówi cytowany w komunikacie wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski.

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE W TVN24 GO

Na budowę drugiej linii metra trafiła właśnie włoska drezyna DEG400. Pojazd waży 25 ton, ma 11 metrów długości, a w kabinie pomieści siedem osób, a także osiem ton ładunku. - To ważne, bo pojazdy tego typu są wykorzystywane przez służby techniczne do prowadzenia niezbędnych prac konserwacyjnych w tunelach - podkreśla rzeczniczka stołecznego ratusza Karolina Gałecka. I dodaje, że aktualny stan taboru pomocniczego pozwala efektywnie eksploatować system metra, jednak we względu na jego rozbudowę nowe drezyny i lokomotywy będą niezbędne.

Nowa drezyna na budowie metra
Nowa drezyna na budowie metra
Źródło: Metro Warszawskie

Drezyny, lokomotywy i wozy dla ratowników

W ramach kontraktu na rozbudowę drugiej linii metra wykonawca ma za zadanie dostarczyć kilka pojazdów taboru pomocniczego. - Chodzi między innymi o drezyny i platformy z wychylnymi skrzyniami, które właśnie zostały przyjęte do eksploatacji dozorowanej - obecnie sprawdzana jest zgodność pojazdu ze specyfikacją i jego parametry użytkowe. Celem procesu eksploatacji dozorowanej jest uzyskanie świadectwa dopuszczenia do ruchu - wyjaśnia Gałecka.

Przypomina też, że każdy pojazd kolejowy poruszający się po wydzielonej infrastrukturze kolejowej musi posiadać taki dokument. - Świadectwo wydawane jest przez Urząd Transportu Kolejowego i musi je uzyskać pierwszy egzemplarz danego typu - precyzuje rzeczniczka ratusza.

W ramach kontraktu wykonawca ma również dostarczyć dwa inne pojazdy: jeden z przeznaczeniem do ratownictwa technicznego z możliwością poruszania się po szynach, a także jeden wóz gaśniczy.

Pięć nowych stacji do 2022 roku

- Chcemy, aby pierwsi pasażerowie mogli skorzystać z nowo budowanych odcinków drugiej linii metra w drugiej połowie 2022 roku. Wtedy też do dyspozycji pasażerów drugiej linii metra będzie łącznie 17 stacji, w tym pięć nowych: Zacisze, Kondratowicza i Bródno oraz Ulrychów i Bemowo - zapowiada Gałecka.

Nowa drezyna na budowie metra
Nowa drezyna na budowie metra
Źródło: Metro Warszawskie
Czytaj także: