Awaria w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM. Z powodu problemów z systemem informatycznym nie można uzyskać tam Abonamentu Mieszkańca dotyczącego strefy płatnego parkowania. Sprawę można nadal załatwiać za pośrednictwem strony stołecznych drogowców.
Zarząd Transportu Miejskiego poinformował o awarii w piątek rano. "Z przyczyn technicznych we wszystkich Punktach Obsługi Pasażerów ZTM nie jest obecnie możliwe uzyskanie Abonamentu Mieszkańca SPPN (strefy płatnego parkowania niestrzeżonego - red.)" - podano w komunikacie.
Mieszkańcy mogą natomiast w dalszym ciągu składać wnioski o wydanie abonamentu online. Służy do tego strona Zarządu Dróg Miejskich pod adresem: www.abonamentzdomu.zdm.waw.pl.
Rzecznik ZDM Maciej Dziubiński przekazał w rozmowie z tvnwarszawa.pl, że zarówno ze strony ZDM, jak i ZTM podejmowane są działania w kierunku usunięcia problemów. Jak wyjaśnił, dotyczą one systemu informatycznego wykorzystywanego w POP-ach. Awaria nie ma wpływu na funkcjonowanie systemu drogowców służącego do przyjmowania wniosków o wydanie abonamentu.
Dwa rodzaje abonamentów w SPPN
W strefie płatnego parkowania niestrzeżonego do wyboru są dwa rodzaje abonamentów. Tańszy - rejonowy - kosztuje 30 złotych rocznie i pozwala zaparkować w rejonie w promieniu 200 metrów od miejsca zameldowania.
Abonament obszarowy pozwala zaparkować na terenie wyznaczonym zgodnie z mapą obszarów abonamentowych w SPPN. Uprawnia także do postoju po obu stronach ulic będących granicami obszarów. Kosztuje 600 złotych rocznie, a płatność możliwa jest w dwóch ratach po 300 złotych (tylko w przypadku wyrabiania abonamentu w POP ZTM).
Aby otrzymać abonament mieszkańca, trzeba być zameldowanym na pobyt stały lub czasowy na terenie SPPN, mieć rozliczony podatek PIT za poprzedni rok w Warszawie i być właścicielem, współwłaścicielem lub użytkownikiem samochodu o dopuszczalnej masie całkowitej do 2,5 tony lub samochodu osobowego powyżej 2,5 tony.
Autorka/Autor: kk
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa