Wicemarszałek Senatu Stanisław Karczewski zapowiedział w piątek zwrócenie się do marszałka Tomasza Grodzkiego z wnioskiem o ujawnienie informacji o nagrodach dla urzędników Kancelarii Senatu. Tymczasem Centrum Informacyjne Senatu dementuje doniesienia o nagrodach, które według telewizji państwowej miały być wypłacane podczas pandemii COVID-19.
Karczewski wyjaśnił, że jego decyzję o wystąpieniu z wnioskiem spowodowały informacje podawane między innymi przez portal TVP Info. Wynikało z nich, jakoby pracownikom Kancelarii Senatu - w czasie kadencji obecnego marszałka Senatu - wypłacono ponad 1,5 miliona złotych wynagrodzeń uznaniowych: nagród, dodatków służbowych czy premii. Według portalu urzędnicy Izby nie chcieli jednak udostępnić szczegółów tych wypłat.
- W związku z tym, że w mediach pojawiały się na ten temat informacje, zwrócę się dziś z wnioskiem do marszałka Senatu Tomasza Grodzkiego, by ujawnił informacje dotyczące nagród dla urzędników w Kancelarii Senatu: kto i nagrody w jakiej wysokości otrzymał, licząc od początku kadencji. Jeśli okaże się, że nie jest możliwe wskazanie konkretnych osób ze względu na przepisy RODO, będę wnioskował o podanie stanowiska, w przybliżeniu - powiedział w piątek Karczewski.
"Nieprawdziwe informacje"
Do sprawy odniosło się w piątek Centrum Informacyjne Senatu. "W związku z pojawiającymi się w przestrzeni medialnej nieprawdziwymi informacjami, dotyczącymi wypłacanych jakoby w czasie pandemii nagród w Kancelarii Senatu, Centrum Informacyjne Senatu przekazuje, że w 2020 roku w Kancelarii Senatu nie zostały wypłacone żadne nagrody, premie ani dodatki służbowe, poza okolicznościowymi nagrodami dla pracowników odchodzących na emeryturę w łącznej kwocie 11 tysięcy złotych" - podaje CIS.
W komunikacie oznajmiono, że dodatek senacki w łącznej kwocie 1 535 866,00 dla 323 pracowników Kancelarii Senatu został wypłacony jedynie w grudniu 2019 roku. "Pracownicy, zatrudnieni od początku X kadencji Senatu, otrzymali dodatek w kwocie niższej - proporcjonalnej do okresu zatrudnienia" - zaznaczono. Wskazano, że zgodnie z regulaminem wynagrodzeń, obowiązującym w Kancelarii Senatu od V kadencji Senatu, "dodatek senacki jest zmiennym składnikiem wynagrodzeń pracowników Kancelarii Senatu". "Fundusz na dodatki senackie ustala Szef Kancelarii Senatu w ramach posiadanych przez Kancelarię Senatu środków na wynagrodzenia określonych w planie finansowym. Dodatki senackie przyznawane są przez Szefa Kancelarii Senatu" - podkreśla Centrum Informacyjne Senatu.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Marta Marchlewska/Kancelaria Senatu