Tech

Tech

Telefony komórkowe nam szkodzą. Naukowcy biją na alarm

Rak, choroby neurologiczne, choroby serca i układu oddechowego - to tylko niektóre z zagrożeń na jakie wystawiają nas nasze telefony komórkowe. Naukowcy alarmują, że stałe promieniowanie elektromagnetyczne niszczy nasze zdrowie. Grupa 200 specjalistów z całego świata zaapelowała do ONZ i Światowej Organizacji Zdrowia o interwencję. - Trzeba działać natychmiast - przestrzegają naukowcy.

Megatransakcja w USA. Verizon kupuje AOL za 4,4 mld dolarów

Verizon, największy amerykański operator komórkowy, przejmuje za 4,4 mld dolarów czyli 50 dolarów za akcję grupę medialną AOL - poinformowały we wtorek obie spółki. Podpisanie umowy ma na celu stworzenie nowego, potężnego gracza na rynku mediów cyfrowych. Fuzja ma zostać sfinalizowana latem tego roku.

Superkomputer ugotuje obiad. Łączy ulubione smaki

Nazywa się Watson i z łatwością przygotuje twój obiad. To nie kucharz, ale superkomputer, którego skonstruowali programiści z IBM. Co ciekawe maszyna wydała już nawet własną książkę kucharską.

Boom na jedzenie z drukarek 3D. "Nigdy bym nie przypuszczał"

Hiszpanie opracowali drukarkę do jedzenia o nazwie Foodini. Drukuje ona m.in. burgery z serem i pizzę z sosem pomidorowym. Jak informuje "Bloomberg", jeszcze w tym roku otwarty zostanie pierwszy amerykański salon sprzedający Foodini. Zaś Amerykanie już od jakiegoś czasu sprzedają czekoladę z drukarek 3D. - Nigdy bym nie przypuszczał, że pewnego dnia będziemy drukować czekoladę - powiedział Jeff Mundt, manager ds. nowych technologii w Hershey, która od 1907 roku produkuje czekoladki Kiss. Jego zdaniem druk 3D zmieni przemysł czekoladowy na lepsze. Jak powiedział, "możliwa będzie produkcja w mikrofabrykach, które stworzą każdą zleconą czekoladkę”. Wydrukowanie jednej czekoladki Kiss trwa 1 godzinę i 26 minut. Drukowaną żywność testuje również nowojorski Amerykański Instytut Kulinarny (CIA).

Najlepszy budynek Europy jest w Polsce! Prestiżowa nagroda

Filharmonia w Szczecinie zdobyła nagrodę w dziedzinie architektury współczesnej im. Miesa van der Rohe 2015 - ogłosiły w piątek w Komisja Europejska oraz Fundacja Miesa van der Rohe. To jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień architektonicznych na świecie.

Nie tylko muzyka. Spotify zaoferuje wideo?

Spotify planuje rozszerzyć swoje usługi i wejść na rynek strumieniowego odtwarzania filmów - poinformował "Wall Street Journal". Przedstawiciele firmy odbyli już pierwsze rozmowy na temat potencjalnej współpracy z kilkoma przedstawicielami tego rynku.

Polak zaprojektował kort pod wodą. "Chcemy zamieszkać na Księżycu, musimy okiełznać głębiny morskie"

Polak - Krzysztof Kotala - stworzył projekt kortu tenisowego zanurzonego pod wodą, który wzbudził ogromne zainteresowanie na całym świecie. Kotala obecnie jest w fazie poszukiwań inwestora w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA), który mógłby zrealizować przedsięwzięcie. - Trzeba zadać sobie pytanie, czy zanim chcemy wybrać się na Marsa i zamieszkań na Księżycu nie powinniśmy wcześniej w jakiś sposób okiełznać głębiny morskie - podkreślił w TVN24 Biznes i Świat Kotala.

Polska staje się regionalnym liderem IT. A konflikt rosyjsko-ukraiński nam w tym pomaga

Wojna na Ukrainie spowodowała, że zyskuje nasz rynek IT – donosi "Puls Biznesu". Konflikt rosyjsko-ukraiński wywiera ogromny wpływ na rynki Europy Środkowej i Wschodniej. Najwięcej mówi się o polskich produktach eksportowych, dla których z powodu rosyjskiego embarga trzeba szukać nowych rynków zbytu. Konsekwencje dotyczą także np. usług IT, które w Polce rozwijają się bardzo szybko, a nasz kraj staje się regionalnym liderem.

Apple pozywa rosyjskie firmy. Wyrosło za dużo jabłek

Apple pozywa rosyjski sklep internetowy za naruszenie praw autorskich - informuje "The Moscow Times". Amerykański gigant domaga się od czterech rosyjskich firm i administratora strony łącznie 320 tys. dolarów. Wszyscy mieli niezgodnie z prawem wiązać swoją działalność ze sklepem internetowym APL-MSK.

Tesla sprzedaje używane samochody. Przez internet

Tesla już oficjalnie sprzedaje swoje samochody przez internet - pisze “Business Insider”. W ofercie jest Model S - samochody używane, po leasingu, nawet o kilkadziesiąt tysięcy dol. tańsze niż nowe auta firmy. W ten sposób firma chce dotrzeć do nowych klientów.