Od poniedziałku działa dwukilometrowy buspas w Dolinie Służewieckiej i alei Sikorskiego. "Po opóźnieniach komunikacji miejskiej sięgających do niedawna w godzinach szczytu nawet 10 minut nie powinno być śladu" - zapowiada Zarząd Dróg Miejskich.
Uruchomienie buspasa na Mokotowie było możliwe dzięki otwarciu tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy na Ursynowie, który przejął znaczną część ruchu z tej trasy. "Na Mokotowie autobusy przyspieszyły. Od dziś mają swój 'korytarz' na ulicy Dolina Służewiecka i aleja Sikorskiego. Nowy buspas ułatwi przejazd komunikacji miejskiej, a po opóźnieniach sięgających do niedawna w godzinach szczytu nawet 10 minut nie powinno być śladu" - poinformował w poniedziałek po południu Zarząd Dróg Miejskich.
Buspas działa na obu jezdniach na odcinku od Nowoursynowskiej do Sobieskiego. Jak podał ZDM, "do czasu otwarcia tunelu drogi ekspresowej S2 na ciągu tych ulic tworzyły się ogromne zatory". "Czynna od 20 grudnia przeprawa przejęła znaczną część samochodów, przede wszystkim ruch tranzytowy, ale ponowne obłożenie luźniejszej dziś drogi jest kwestią czasu" - dodali drogowcy.
Inne zmiany w okolicy
Zarząd Dróg Miejskich planuje kolejne inne zmiany w okolicy. W przyszłym tygodniu mają zacząć funkcjonować dwa nowe przystanki "na żądanie" dla linii 166 i 195. Kończy się ich przygotowywanie – pozostał montaż między innymi ławek i znaków.
Przystanek w kierunku alei Wilanowskiej, nazwany Bergamotki 01, powstał przed skrzyżowaniem z ulicą Bergamotki. Przystanek w drugą stronę, w kierunku ulicy Jana III Sobieskiego, Bergamotki 02, ulokowany został za skrzyżowaniem z ulicą świętego Bonifacego.
Na skrzyżowaniu z Nowoursynowską trwa też wyznaczanie dwóch brakujących przejazdów rowerowych. Oprócz nich powstaną kolejne dwa - u zbiegu z aleją Wilanowską. "Wymaga to jednak nieco większego zakresu robót, które zostaną wykonane wiosną" - przekazał ZDM.
Wraz z nowym buspasem długość pasów dla autobusów w Warszawie sięgnęła 73 kilometrów.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: ZDM