Droga do wydłużenia Woronicza o kilkuset metrów okazała się długa i wyboista, o czym wielokrotnie informowaliśmy na tvnwarszawa.pl. Najpierw dzielnica nie mogła wyłonić wykonawcy, bo nikt nie zgłosił się do przetargu. Potem, kiedy wreszcie udało się wskazać firmę, która wykona inwestycję, a prace w nabrały tempa, pojawiły się problemy z instalacją elektryczną. Kontynuowanie prac było uzależnione od przesunięcia kabli. Instalacją zarządza firma Innogy - i to z nią urząd musiał się dogadać.
Zmieniający się termin
Ponad pół roku temu rzeczniczka urzędu dzielnicy Monika Chrobak-Budzińska poinformowała nas, że harmonogram prac zakładał zakończenie inwestycji pod koniec lipca 2020 roku. Jednocześnie podkreśliła, że wiele w tym przypadku zależy od Innogy.
- Jeśli uda się podpisać umowę na usuniecie kolizji w maju bieżącego roku, to istnieje duże prawdopodobieństwo zakończenia robót budowlanych w 2019 roku. Według deklaracji wykonawcy jest to możliwe - informowała w maju 2019 roku Chrobak-Budzińska. Jednak nie było. Mamy luty 2020 roku, a ulica wciąż jest zamknięta.
W mokotowskim urzędzie pytamy o aktualny stan prac. - Udało się sfinalizować umowę z Innogy. Wykonawca zapowiedział, że prace zakończy wcześniej niż w lipcu 2020 roku – mówi Teresa Rosłoń z urzędu dzielnicy Mokotów.
Za dwa tygodnie poznamy datę
W tej chwili ulica jest zamknięta na krótkim, aczkolwiek kluczowym odcinku: pomiędzy ulicami Wyjazd i Wyględowską. Kiedy nastąpi jego otwarcie?
- Inwestycja jest na etapie odbiorów technicznych, jednak nie jesteśmy jeszcze w stanie podać konkretnego terminu otwarcia ulicy. Prawdopodobnie data będzie znana za około dwa tygodnie – dodaje Rosłoń.
Przedłużenia Woronicza od wielu lat wyczekują mieszkańcy Mokotowa oraz pracownicy "Mordoru". W biurowym zagłębiu jak na dłoni widać skutki braku planowania. W jednym miejscu brakuje chodnika, w innym urywa się ulica, pasażerowie nie mieszczą się do tramwajów, a kierowcy szukają skrótów bocznymi uliczkami, skutecznie je korkując. W tym konkretnym przypadku miejska infrastruktura nie nadążyła za prywatnymi inwestycjami.
Dzięki przedłużeniu Woronicza z ulgą mają odetchnąć nie tylko mieszkańcy wąskich osiedlowych ulic Wyględowa, którzy najgłośniej domagają się tej inwestycji. Kolejne połączenie Mokotowa z Ochotą, według zapowiedzi urzędników z ratusza, ma odciążyć Racławicką oraz Etiudy Rewolucyjnej.
Wybudowana została droga o dwóch pasach ruchu (po jednym w każdą stronę) z jednostronnym chodnikiem oraz ścieżką rowerową na całej długości inwestycji. Jej wykonawcą jest firma FAL-BRUK. Rozbudowa Woronicza kosztowała ponad 14,5 miliona złotych.
Autorka/Autor: dg
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl