W poniedziałek drogowcy rozpoczną likwidowanie zawrotki na węźle Południowej Obwodnicy Warszawy z Puławską. Nowa organizacja ruchu będzie funkcjonować przez pół roku.
Zawrotka na trasie S2, w pobliżu skrzyżowania z Puławską powstała w 2013 roku, jako rozwiązanie tymczasowe, w ramach budowy przedłużenia obwodnicy w kierunku Wisły. Jej rolą było zminimalizowanie utrudnień na węźle Puławska. Na początku przyszłego tygodnia rozpocznie się jej likwidacja.
"Pracochłonne zadanie"
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, podczas pierwszego etapu prac wyłączona z ruchu zostanie północna część zawrotki.
"Kierowcy zjeżdżający z S2 w kierunku centrum, tak jak dotychczas dojadą do końca trasy, gdzie tym razem skręcą w prawo i dotychczasową łącznicą wjazdową dojadą do Puławskiej. Kierowcy jadący od strony Piaseczna będą mogli teraz wjechać na S2 poprzez rondo pod wiaduktem drogi ekspresowej, skręcając w lewo zgodnie z docelową organizacją ruchu" - informują drogowcy.
Jak podkreślają, podczas tego etapu nie będzie innych zmian w organizacji ruchu.
Drogowcy podkreślają, że likwidacja zawrotki będzie zadaniem pracochłonnym, między innymi ze względu na różnice poziomów pomiędzy istniejącym i budowanym przedłużeniem trasy. "Należy przebudować i przedłużyć mur oporowy oraz wykonać nasyp, na którym znajdą się poszczególne warstwy nawierzchni drogowej. Do tego trzeba jeszcze wybudować kanalizację deszczową, kanał technologiczny oraz przebudować istniejące i wybudować nowe oświetlenie drogowe" - wyliczają drogowcy.
Podczas końcowego etapu prac powstaną bariery energochłonne oraz ekrany akustyczne. Jak przekazała GDDKiA, prace potrwają około sześciu miesięcy.
Południowa Obwodnica Warszawy
Południowa Obwodnica Warszawy zepnie ze sobą odcinki autostrady A2. Prace trwają od węzła Puławska do węzła Lubelska. Przez Ursynów trasa będzie biegła tunelem o długości ponad dwóch kilometrów pod linią metra. Po minięciu Wilanowa kierowcy wjadą na most, a potem odcinkiem wawerskim dojadą właśnie do węzła Lubelska. Droga będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, każda po 14,5 metra szerokości, a także ścieżki pieszo-rowerowe po obu stronach. Sam most docelowo będzie miał półtora kilometra długości i 46 metrów szerokości.
Pierwotnie POW na wszystkich trzech odcinkach miała być gotowa w sierpniu. Na początku maja Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA poinformowała, że termin oddania odcinka B od węzła Przyczółkowa do Wału Miedzeszyńskiego został przesunięty na październik, natomiast odcinka C w Wawrze - na grudzień. Nowy termin oddania ursynowskiego odcinka A wciąż nie jest znany.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA