Przed podwyżką cen biletów ZTM sprzedał więcej biletów 90-dniowych i 30-dniowych. Warszawiacy kodowali tańsze bilety na zapas, ale Zarząd i tak zarobił - ponad 24 miliony złotych - podaje "Życie Warszawy".
Od 16 sierpnia bilety zdrożały od 12 do 59 proc. w zależności od rodzaju.
Kupowali na zapas
Tuż przed wejściem w życie podwyżki, na karcie miejskiej można było zakodować po starej cenie dwa identyczne bilety, np. 90-dniowe w cenie 196 zł, zamiast 220 zł. Dzięki temu zapobiegliwi warszawiacy mogli zapewnić sobie jazdę po starej cenie do połowy lutego 2012 roku.
Ustawiały się kolejki po karty miejskie.
W pierwszej połowie lipca sprzedano 13,5 tys. biletów 90-dniowych normalnych, a miesiąc później - tuż przed podwyżką - prawie 94 tys. (7 razy więcej). W przypadku 30-dniowych podmiejskich sprzedaż wzrosła ponad 11 razy - z 1,4 tys. do prawie 16 tys. To właśnie ceny podmiejskich wzrosły najbardziej.
ZTM zarobił na oszczędnościach
Dzięki większemu zainteresowaniu biletami w okresie od 1 do 15 sierpnia do kasy ZTM wpłynęło 26,4 mln zł więcej niż w pierwszej połowie lipca.
PAP/wp//mz