Rozbudowa drogi na Zegrze: wpłynęły trzy oferty w przetargu

Trzy firmy chętne do zaprojektowania i rozbudowy DK61
Trzy firmy chętne do zaprojektowania i rozbudowy DK61
Źródło: GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o otwarciu kopert w przetargu na projekt i rozbudowę drogi krajowej numer 61 pomiędzy Legionowem a Zegrzem. Najtańsza oferta wynosi blisko 195 milionów złotych.

Jak poinformowali drogowcy, wpłynęły trzy oferty. Najniższą na kwotę 194 840 229,92 zł złożyło Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów (lider), TORPOL (partner). Najwyższą: 254 024 620,86 zł, BUDIMEX. 

Jak będą oceniane oferty?

Jak informuje GDDKiA, złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: przedłużenie okresu gwarancji jakości na następujące elementy: ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające, konstrukcje wsporcze – 30 procent, termin realizacji kontraktu – 10 procent, cena – 60 procent.

Wykonawca na realizację zadania będzie miał 36 miesięcy od daty podpisania umowy. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest na jesień 2024 roku.

Zakres prac

Zadaniem wykonawcy będzie rozbudowa 4,5 kilometrów istniejącej DK61 do przekroju dwujezdniowego z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

"Zrealizowane zostaną również drogi dojazdowe do obsługi terenu bezpośrednio przyległego do drogi. Na skrzyżowaniach wybudowane zostaną sygnalizacje świetlne, a w miejscu obecnego ronda w Zegrzu, na skrzyżowaniu z DW631, powstanie węzeł. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z chodnika i ścieżki pieszo-rowerowej. Ponadto droga zostanie wyposażona w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego" – przekazuje w komunikacie GDDKiA.

Od 2006 roku trwają prace związane z rozbudową DK61 od granicy z Warszawą w kierunku Ostrołęki. Pierwszym zadaniem była budowa obwodnicy Jabłonny, która została oddana do ruchu w 2008 r.

Kolejne trzy inwestycje to rozbudowa przejścia przez Legionowo. Prace zostały rozpoczęte od budowy wiaduktu nad torami PKP oraz dojazdów do niego. Kolejnym etapem była rozbudowa DK61 od końca obwodnicy Jabłonny do wiaduktu. Oba zadania zostały zakończone w 2010 roku. Obecnie w realizacji jest trzeci etap, od wiaduktu do rejonu skrzyżowania z Wolską w Stanisławowie Drugim.

Planowany termin zakończenia robót to koniec maja 2021 r. Druga jezdnia na odcinku pomiędzy Zegrzem a Serockiem została dobudowana w latach 2007-2008. Od 2011 roku Serock omijamy wybudowaną obwodnicą.

Informowaliśmy o kontrowersjach związanych z budową Południowej Obwodnicy Warszawy:

Południowa Obwodnica Warszawy

S2 Południowa Obwodnica Warszawy, odcinek B z mostem na Wiśle, 31 lipca 2020 roku
Źródło: GDDKiA
Południowa Obwodnica Warszawy, odcinek B z mostem na Wiśle
Południowa Obwodnica Warszawy, odcinek B z mostem na Wiśle
Teraz oglądasz
Południowa Obwodnica Warszawy, tunel pod Ursynowem
Południowa Obwodnica Warszawy, tunel pod Ursynowem
Teraz oglądasz
Południowa Obwodnica Warszawy, odcinek C do węzła Lubelska
Południowa Obwodnica Warszawy, odcinek C do węzła Lubelska
Teraz oglądasz
Czytaj także: