W tygodniu (poniedziałek – piątek) będą realizowane głównie w nocy, w godzinach 22-6, natomiast w sobotę i niedzielę w ciągu dnia w godzinach 8-18 - poinformowała rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.
"Podstawa do oceny nośności"
Tarnowska wyjaśniła, że takie badania polegają na tym, że samochód z urządzeniem diagnostycznym jedzie prawym pasem, co 50 metrów zatrzymuje się na ok. 2 minuty i w tym czasie wykonuje badanie nawierzchni. - Badania będą podstawą do oceny nośności istniejącej nawierzchni z uwagi na planowaną dobudowę trzeciego pasa oraz wymianę warstwy ścieralnej - dodała.
Przekazała, że badania nawierzchni są częścią składową przygotowywanej dokumentacji związanej z poszerzeniem 89 km A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią. - Pozwolą one na ocenienie stanu nawierzchni po 10-letnim użytkowaniu - wyjaśniła.
Poszerzą autostradę
30 sierpnia podpisano umowę na dokumentację projektową dotyczącą poszerzenia autostrady A2 pomiędzy Łodzią a Warszawą o dodatkowe pasy ruchu. Wartość inwestycji wyniesie niemal 25,5 mln zł.
Poza samym poszerzeniem trasy, inżynierowie mają zaprezentować rozwiązania, których celem będzie sprawienie, aby trasa po modernizacji była samowystarczającą energetycznie. Wszystkie instalacje związane z drogą (oświetlenie, stacje meteo itd.) mają być zasilane z odnawialnych źródeł energii.
Drogowcy deklarują, że prace budowlane będą prowadzone przy odbywającym się ruchu. Dla każdego z kierunków: tak w stronę Warszawy, jak i Poznania mają być dostępne po dwa pasy.
Przetarg na wyłonienie wykonawcy rozbudowy A2 drogowcy planują ogłosić wiosną 2025 r. i w tym samym roku podpisać umowę.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN