Umowa podpisana z firmą Michalczewski dotyczy 25 12-metrowych autobusów o napędzie gazowym. Wybrano również najkorzystniejszą ofertę w przetargu na obsługę komunikacyjną 50 pojazdami 18-metrowymi.
Spółka zaoferowała łącznie 28 pojazdów gazowych Scania Citywide LF, za stawkę 7,16 zł za wozokilometr.
- Rozpoczynamy już w tej chwili proces mocnego przygotowania się do tego, żeby do 26 października te autobusy wyjechały na ulicę - podkreślił dyrektor ZTM Wiesław Witek.
Jak dodał, pojazdy na gaz to "spełniony wymóg ekologiczny".
Kolejne pojazdy
"W tym samym przetargu znalazło się jeszcze drugie zadanie - dotyczy ono przewozów 25 autobusami 9-metrowymi (z zapewnieniem co najmniej 3 pojazdów rezerwowych)" - podaje ZTM. Za najkorzystniejszą uznano ofertę spółki Arriva Bus Transport Polska. Zaoferowała łącznie 34 autobusy Otokar Vectio C oraz cenę 6,76 zł za wozokilometr. ZTM zapewnia, że umowa zostanie podpisana wkrótce.
Rozstrzygnięto też inny przetarg na 50 autobusów o długości około 18 metrów z zapewnieniem co najmniej 4 pojazdów rezerwowych. "Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma Arriva Bus Transport Polska. Przewoźnik zaproponował łącznie 54 autobusy gazowe MAN Lion’s City G oraz stawkę 7,97 zł brutto za wozokilometr" – podaje ZTM.
Nie informuje jednak, kiedy zostanie podpisana umowa.
Zarząd Transportu Miejskiego zapewnia, że wszystkie pojazdy będą fabrycznie nowe, wyposażone w klimatyzację, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, tapicerkę o warszawskim wzorze (z architektonicznymi symbolami miasta), łączność alarmową oraz najnowocześniejsze systemy lokalizacyjne.
Kierowcy będą musieli znać język polski przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1).
ZOBACZ TEŻ MATERIAŁY O ELEKTRYCZNYCH AUTOBUSACH DLA WARSZAWY:
Elektryczne autobusy dla Warszawy
Elektryczne autobusy dla Warszawy
ran,PAP
Źródło zdjęcia głównego: ZTM