Część chodnika przy rondzie Sedlaczka została wygrodzona. Kilka dni temu od wiaduktu Trasy Łazienkowskiej oderwał się kawałek betonu. Drogowcy przyznają, że obiekt wymaga pilnego remontu.
Między filarami wiaduktu pojawiły się metalowe przęsła i biało-czerwona taśma. O powód wygrodzenia zapytaliśmy Zarząd Dróg Miejskich, który zajmuje się utrzymaniem tamtejszej infrastruktury.
- W ubiegłym tygodniu fragment betonu oderwał się od wiaduktu i spadł - mówi rzeczniczka ZDM Karolina Gałecka. - Na chwilę obecną powzięliśmy wszystkie środki konieczne do zabezpieczenia tego miejsca - zaznacza.
Wkrótce pod wiaduktem zostanie zamontowana siatka, która ma udźwig do 50 kilogramów. - To będzie kolejne rozwiązanie chroniące pieszych i kierowców. Będziemy też ubiegać się o ekspertyzę przygotowaną przez niezależnych ekspertów z Politechniki Warszawskiej i zalecenia, co moglibyśmy jeszcze zrobić, żeby poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu - dodaje rzeczniczka.
Zastrzega też, że działania ZDM pod wiaduktem nie spowodują utrudnień w ruchu.
"Korozja wypiera beton"
Wiadukt Trasy Łazienkowskiej wymaga pilnego remontu. Gałecka przyznaje, że drogowcy na bieżąco monitorują jego stan i w razie potrzeby skuwają beton, który grozi odpadnięciem.
- W latach 70., gdy wiadukt był budowany, wykonawcy dodawali chlorku do betonu. Stan wiedzy inżynieryjnej był wtedy zupełnie inny niż dziś. Kiedy prace toczyły się zimą, inżynierowie byli przekonani, że chlorek wzmocni trwałość materiałów. Nie zwrócono uwagi na to, że powoduje on korozję stalowych elementów wewnątrz konstrukcji. A korozja wypiera beton – tłumaczy Gałecka.
Zburzą i odbudują wiadukt
Generalną przebudowę wiaduktu nad rondem Sedlaczka planuje Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. - Prowadzone są prace nad dokumentacją projektową. Przewidujemy, że będzie gotowa w pierwszej połowie 2020 roku. Równolegle czekamy na decyzję środowiskową Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska - informuje Agata Choińska, rzeczniczka ZMID.
Jak zaznacza, ta decyzja jest kluczowa, by rozpocząć realizację inwestycji. Drogowcy chcieliby wybrać wykonawcę prac w drugiej połowie przyszłego roku. Choińska dodaje, że jeśli będzie to możliwe, prace ruszą jeszcze w 2020 roku.
- Chodzi o około 400-metrowy odcinek Trasy Łazienkowskiej w rejonie Parku Agrykola. Obie połówki wiaduktu zostaną rozebrane i wybudowane od nowa - zaznacza rzeczniczka ZMID. - Prace będą prowadzone etapowo, ponieważ nie bierzemy pod uwagę całkowitego wyłączenia ruchu na Trasie Łazienkowskiej - zastrzega.
Po przebudowie wzdłuż trasy mają też pojawić się nowe chodniki i ścieżki rowerowe. Choińska zapewnia, że drogowcy mają zabezpieczone środki na przebudowę.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl