Po wypadku z udziałem autobusu komunikacji miejskiej, Zarząd Transportu Miejskiego zlecił kontrolę wszystkich egzemplarzy tego modelu. Pojazd uczestniczący w wypadku trafił na policyjny parking. Śledczy podejrzewają usterkę techniczną, która nie pozwoliła kierowcy skutecznie wyhamować przed przejściem dla pieszych.
Do potrącenia doszło w poniedziałek wieczorem przy skrzyżowaniu Strumykowej i Ordonówny na Białołęce. W przechodzącego z rowerem na pasach starszego mężczyznę wjechał kierowca autobusu linii numer 211. 85-latek z poważnymi obrażeniami trafił do szpitala.
Na miejscu wypadku, oprócz zespołu ratownictwa medycznego, pojawili się strażacy, policjanci oraz pracownicy nadzoru ruchu komunikacji miejskiej.
Kierowca nie mógł opanować pojazdu
Autobus, po przejechaniu przez pasy, wjechał na środek ronda i zawisł. - Z relacji kierującego, przekazanej policjantom pracującym na miejscu wynika, że zatrzymał się on przed przejściem dla pieszych, po czym pojazd gwałtownie ruszył i wtedy stracił nad nim panowanie. Kierowca był trzeźwy - mówi komisarz Paulina Onyszko z Komendy Rejonowej Policji Warszawa VI.
Z naszych ustaleń wynika, że przebieg wypadku opowiedziany przez kierowcę autobusu, jest zgodny z tym, co zarejestrowały kamery zamontowane w pojeździe.
Policjanci, choć oficjalnie jeszcze tego nie potwierdzają, podejrzewają, że do wypadku przyczyniła się usterka techniczna autobusu. - Pojazd został zabezpieczony i odholowany na policyjny parking depozytowy. Do wyjaśnienia sprawy powołany będzie biegły z zakresu badania wypadków drogowych. Sprawdzony będzie także stan techniczny autobusu - zapowiada komisarz Onyszko.
Kontrola pojazdów tureckiej marki
Autobus, który uczestniczył wypadku to dziewięciometrowy pojazd tureckiej marki Otokar, należący do Relobus (wcześniej Arriva Bus Polska).
We wtorek w Zarządzie Transportu Miejskiego zapadła decyzja o szczegółowym sprawdzeniu wszystkich 28 pojazdów tego modelu kursujących po Warszawie.
- Z powodu udziału jednego z nich w wypadku, objęliśmy kontrolą tę grupę taboru. Pracownicy nadzoru ruchu zwracają uwagę na stan techniczny pojazdów w kontekście bezpieczeństwa – poinformował nas Tomasz Kunert, rzecznik ZTM.
Jak dotąd nie zapadła decyzja o ponownym wycofaniu otokarów ze stołecznych ulic. Do takiej sytuacji doszło w maju 2021 roku. Wówczas powodem była usterka techniczna ujawniona w kilku pojazdach, co skutkowało wstrzymaniem całej floty objętej jeszcze gwarancją producenta.
Otokary Vectio C zadebiutowały w stolicy pod koniec 2018 roku.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl