Stacja Stadion jednak bez przejścia pod torami?

Przejście przez nasyp ma zostać wykreślone z projektu
Przejście przez nasyp ma zostać wykreślone z projektu
Źródło: metro.waw.pl

Przejście z budowanej właśnie stacji metra Stadion pod torami linii średnicowej nie powstanie - podaje "Rynek Kolejowy", powołując się na wykonawcę centralnego odcinka podziemnej kolejki. Ratusz tych informacji jednak nie potwierdza.

Losy przejścia ze stacji na drugą stronę linii średnicowej ważą się od kilku miesięcy. Aby powstało, wykonawca centralnego odcinka II linii metra musiałby przekopać się pod torami kolejowymi.

To z kolei wymagałoby zamknięcia linii średnicowej nawet na kilka tygodni, na co nie chcą zgodzić się kolejarze.

"Wykreślone z projektu"

Jak podaje RK, jeszcze dwa dni temu wiceprezydent stolicy Jacek Wojciechowicz zapewniał, że miasto z tej inwestycji nie rezygnuje. Przejście miało być budowane metodą mniej inwazyjną, by nie paraliżować ruchu kolejowego.

Ale wygląda na to, że sytuacja zmieniła się diametralnie.

Złożony z miejskich oficjeli Komitet Sterujący, który koordynuje budowę II linii metra w stolicy miał zdecydować, że przekopu nie będzie.

- Przejście zostanie wykreślone z projektu. Jego budowa, z uwagi na stan nasypu kolejowego, jest zbyt niebezpieczna i nie jest możliwa bez wstrzymywania ruchu pociągów. Na zamknięcie linii nie zgodzili się przedstawiciele PKP - powiedział dziennikarzom RK Francesco Scaglione, kierownik kontaktu ze strony wykonawcy, firmy AGP Metro.

Wejście wzdłuż nasypu?

Jego zdaniem do sprawy będzie można wrócić, gdyby nasyp był kiedyś remontowany. Urzędnicy wraz z wykonawcą szykują jednak alternatywne rozwiązanie. – Będzie zbudowane dodatkowe wejście, wzdłuż nasypu kolejowego. Dzięki temu liczba pasażerów, która będzie mogła skorzystać ze stacji, pozostanie na takim samym poziomie – zapewnia Scaglione.

O komentarz poprosiliśmy ratusz. Jego rzecznik przekonuje, że sprawa nie jest przesądzona.

- Zrobimy wszystko, żeby można było zrobić przejście pod torami. Trwają intenstywne rozmowy z PKP na temat technologii prac - przekonuje Bartosz Milaczarczyk.

O BUDOWIE II LINII METRA DWA DNI TEMU MÓWIŁ WICEPREZYDENT WOJCIECHOWICZ:

Mówi wiceprezydent Jacek Wojciechowicz

Jacek Wojciechowicz o budowie łącznika I i II linii metra

ran/roody

Czytaj także: