Solaris i Solbus – nowe autobusy tych marek mogą już wkrótce pojawić się na warszawskich ulicach. Za 36 pojazdów MZA zapłaci prawie 40 mln zł.
- Komisja uznała, że w części poświęconej autobusom klasy midi (10 metrów) najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Lider Trading reprezentant firmy Solbus, a w części „przegubowej” firma Solaris Bus & Coach - poinformował Adam Stawicki, rzecznik Miejskich Zakładów Autobusowych.
Pozostali oferenci mają dziesięć dni na złożenie ewentualnego odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej.
Trzy oferty
Do przetargu zgłosiło się trzech potencjalnych dostawców, którzy złożyli następujące oferty:
1. Evo-Bus (autobusy marki mercedes-benz) – oferta tylko na pojazdy przegubowe: 23 114 160 złotych brutto.
2. Lider Trading Sp. z o.o. (autobusy marki solbus) – oferta tylko na autobusy 10-metrowe – 17 835 000 złotych brutto.
3. Solaris Bus & Coach SA – oferta na autobusy klasy midi (10 metrów) – 18 179 400 złotych brutto, oferta na autobusy przegubowe – 21 874 320 złotych brutto.
Przed nowym rokiem szkolnym
Dostawy 20 pojazdów 10-metrowych i 16 przegubowych mają rozpocząć się w ciągu 20 tygodni od podpisania umów. - Trudno podać dokładną datę, ale mam nadzieję, że przed nowym rokiem szkolnym będą już jeździć po Warszawie - deklaruje Stawicki.
744 autobusy w ciągu 6 lat
W ciągu ostatnich sześciu lat MZA kupiły 774 autobusy. Były to wyłącznie pojazdy fabrycznie nowe i w pełni niskopodłogowe. Autobusy dostarczane w ostatnich dwóch latach mają na wyposażeniu klimatyzację w wersji śródziemnomorskiej, monitoring, elektroniczną informację wewnętrzną i zewnętrzną, udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących. Taki sam standard będą spełniały również najnowsze, tegoroczne wozy.
par
Źródło zdjęcia głównego: Maciej Wężyk/tvnwarszawa.pl