- W latach 2014-2020 zbudujemy w Polsce 1770 km autostrad oraz dróg ekspresowych i 35 obwodnic za blisko 93 mld zł – zapowiedziała Ewa Kopacz. – Do użytku oddana zostanie cała obwodnica Warszawy – zapewniła premier.
Przypomnijmy: jeszcze we wrześniu 2013 roku, ówczesny minister transportu Sławomir Nowak, deklarował, że będzie to rok wcześniej. - Domknięcie ringu warszawskiego razem ze Wschodnią Obwodnicą Warszawy planujemy na 2019 rok. Szacujemy, że będzie to kosztować 9 mld zł - mówił wówczas minister.
Zgodnie z podanym przez Nowaka harmonogramem, tunel i most POW powinny zostać zbudowane w latach 2015-2018, a estakada między 2016 i 2019. Zapewniał też, że budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy jest zabezpieczona finansowo.
Więcej o expose Ewy Kopacz na tvn24.pl.
Kolorem zielonym oznaczono na mapie istniejące odcinki. Kolorem czerwonym - odcinek przebudowywany. Przerywana czarna linia oznacza odcinki projektowane.
20 km POW
Na razie Południowa Obwodnica Warszawy ma 15 km długości. Można nią przejechać od węzła Konotopa (gdzie łączy się z trasami S8 i autostradą A2) do węzła Puławska. Docelowo trasa ma przejść tunelem pod Ursynowem, mostem nad Wisłą i połączyć się z trasą S17- Wschodnią Obwodnicą Warszawy. Dalej znów przejdzie w autostradę A2 na wschód.
PAP, wp//mz
Zdjęcie na stronie głównej: PAP/Radek Pietruszka, Wikipedia