Pięć firm będzie walczyło o kontrakt na dostarczenie stolicy 30 jednokierunkowych, niskopodłogowych tramwajów. Urzędnicy szacują, że całe zamówienie może kosztować ponad 187 mln zł.
Wszyscy, którzy złożyli wniosek o udział w postępowaniu przetargowym, dostali zielone światło od ratusza. To CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES (Hiszpania), Pojazdy Szynowe PESA (Polska), ŠKODA TRANSPOTATION (Czechy), SOLARIS Bus & Coach (Polska), STADLER Polska i STADLER Pankow GmbH (Polska i Niemcy).
80 proc. cena
Ich oferty zostaną otwarte 7 października. O wyborze zadecyduje w 80 proc. cena, a w 20 rozwiązania techniczne i funkcjonalne.
Już teraz wiadomo, że tramwaje muszą posiadać całkowicie płaską podłogę, mają być również klimatyzowane. W każdym znajdzie się automat biletowy oraz monitoring.
"Nowe tramwaje będą także wyposażone w nowoczesny System Informacji Liniowej wraz z systemem zapowiedzi głosowych oraz system emisji reklam oparty na monitorach ciekłokrystalicznych. Tramwaje będą także wyposażone w system zliczania pasażerów" – informuje Ratusz.
Dla nauki jazdy
Nowością ma być zastosowanie w układzie napędowym pokładowego zasobnika, który pozwoli na zmniejszenie zużycia energii pobieranej z sieci trakcyjnej. Będą miały maksymalnie 22 m długości i przewiozą co najmniej 155 osób, w tym 22 na miejscach siedzących. Dwa z zamówionych tramwajów zostaną dodatkowo dostosowane do potrzeb nauki jazdy.
Rozpoczęcie dostaw planowane jest w I kwartale 2015 r., a zakończenie 30 września tego samego roku.
Kontrakt stulecia
Duże zakupy tramwajowe ratusz zaczął w 2009 roku. W ramach tzw. kontraktu stulecia Warszawa wzbogaci się aż o 186 pojazdów, które wyprodukuje firma PESA. Większość z nich już przewozi mieszkańców stolicy.
TAK PREZENTOWAŁ SIĘ PIERWSZY TRAMWAJ SWING DUO W STOLICY:
Pierwszy Swing Duo w stolicy
ran//par
Źródło zdjęcia głównego: tvnwarszawa.pl