Muzeum Narodowe ma dość "sakralnego" logo z wizerunkiem świętej Anny. Dlatego ogłosiło konkurs na nowe. Ma być nowoczesne. Nowy logotyp poznamy w maju 2012 roku. Wtedy też muzeum ponownie otworzy się po remoncie.
W Muzeum Narodowym pełną parą idzie rearanżacja wnętrz. Muzealnicy wiedzą już dokładnie, w jakim układzie umieszczone zostaną dzieła. Ale urządzone na nowo muzeum zobaczymy dopiero w maju podczas wystawy "Wywyższeni. Od faraona do Lady Gagi". Wtedy też placówka ujawni swoje nowe logo. Właśnie ogłosiła konkurs na "identyfikację wizualną i informacyjną".
Nowe logo na 150-lecie
Nowy logotyp oznacza koniec poczciwego fresku z VIII wieku, przedstawiającego św. Annę, który przez lata był wizytówką warszawskiego muzeum. W ostatnim roku używano też tymczasowego logo z zarysem budynku. Nowa dyrektor, Agnieszka Morawińska, postanowiła w związku ze zbliżającym się jubileuszem 150-lecia muzeum ujednolicić jego identyfikację wizualną.
– Nie oznacza to jednak, że odcinamy się od historii. Chcemy, żeby nowe logo łączyło tradycję i nowoczesność. Konkurs obejmuje też projekt graficzny nowej strony internetowej – mówi Katarzyna Wakuła, rzeczniczka prasowa muzeum.
Wysoka nagroda dla zwycięzcy
Nowa identyfikacja powinna obejmować gmach główny. Znaki graficzne odziałów (Muzeum Plakatu w Wilanowie, Królikarnia) zostaną zachowane. Spośród przedstawionych projektów jury wybierze laureata, który otrzyma nagrodę główną w wysokości 13 500 euro.
bako/mz