Można budować kolejny odcinek S17. Między Kołbielą a Garwolinem

Kolejny odcinek z pozwoleniem
Kolejny odcinek z pozwoleniem
Źródło: mazowieckie.pl
Wojewoda mazowiecki wydał właśnie pozwolenie na realizację 13 kilometrów ekspresówki, która połączy Warszawę z Lublinem.

Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) - najważniejszy dokument w procesie inwestycyjnym - otrzymał odcinek od końca obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina. Decyzja wojewody ma rygor natychmiastowej wykonalności.

Wiadukty, kładki, przejścia dla zwierząt

Jak informuje urząd mazowiecki, prace obejmą budowę dwóch jezdni drogi ekspresowej i węzła Lipówki (na skrzyżowaniu projektowanej drogi ekspresowej z drogą wojewódzką nr 805) oraz przebudowę dróg powiatowych i gminnych.

Ponadto powstaną nowe wiadukty, kładki dla pieszych, ciągi pieszo-rowerowe, zjazdy i zatoki autobusowe oraz oświetlenie drogowe. Inwestor wybuduje również system odwadniania, przepusty drogowe oraz przejścia dla pieszych i zwierząt.

Trasa S17 z kolejnym pozoleniem na budowę
Trasa S17 z kolejnym pozoleniem na budowę
Źródło: targeo.pl

Pięć odcinków na Mazowszu

Na decyzje ZRID czekają jeszcze dwa z siedmiu odcinków realizacyjnych na jakie podzielono budowę ponad 95-kilometrowego odcinka S17 pomiędzy Warszawą a Lublinem (dokładnie węzeł Lubelska czyli połączenie z Południową Obwodnicą Warszawy a węzłem Kurów pod Lublinem.

Na czterech z nich, o łącznej długości blisko 60 km, od Garwolina do węzła Kurów Zachód trwają już prace. Mazowiecki Urząd Wojewódzki rozpatruje wnioski o wydanie ZRID dla odcinków od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli oraz dla samej obwodnicy Kołbieli.

Inwestycja jest prowadzona w dwóch województwach: lubelskim i mazowieckim. W pierwszym podzieloną ją na dwa odcinki: między węzłami Kurów i Skrudki (13,2 km), którego wykonawcą jest firma Mota Engil Central Europe oraz od węzła Skrudki do granicy województw (20,2 km), który zbuduje firma PORR Polska Infrastructure.

Pozostałe pięć odcinków przebiega przez Mazowsze. Wykonawcą trzech z nich jest Budimex. Chodzi o odcinki: od granicy województw do Gończyc (13 km za 313,6 mln zł); od obwodnicy Gończyc do obwodnicy Garwolina (12,2 km; 288,5 mln zł) oraz od obwodnicy Garwolina do obwodnicy Kołbieli (13 km; blisko 290 mln zł).Pozostałe dwa odcinki - 8,7 km obwodnicy Kołbieli (ok. 225,5 mln zł) i 15,2 km od obwodnicy Kołbieli do węzła Lubelska (370,5 mln zł) - wybuduje konsorcjum Strabag.

Zobacz także lot dronem nad przyszłą obwodnicą Marek:

Powstaje obwodnica Marek - fragment S8

su/b

Czytaj także: