"Wymiana urządzenia dylatacyjnego to skomplikowany proces, który wymaga zachowania określonych reżimów technologicznych. Po usunięciu starego urządzenia i ułożeniu nowego urządzenia dylatacyjnego, wylany beton potrzebuje kilku dni na związanie. Po tym etapie nakładana jest izolacja i nawierzchnia"– czytamy w komunikacie Zarządu Dróg Miejskich.
Jak zapewnia ZDM, wykonawca dobrał optymalną liczbę pracowników, aby roboty mogły zostać wykonane w możliwie najkrótszym czasie, z jednoczesnym zachowaniem odpowiednich procedur i standardów.
"Mimo tego, że prace były bardzo skomplikowane, udało się je zakończyć dwa tygodnie przed czasem" - zaznacza ZDM w komunikacie.
Były duże utrudnienia
Działania drogowców rozpoczęły się w ostatnim tygodniu sierpnia. - Myśleliśmy, że będą to drobne prace konserwacyjne, ale po odsłonięciu [nawierzchni - red.] okazało się, że musimy zwiększyć ich zakres. Wymienimy urządzenie dylatacyjne oraz kapy od wewnętrznej strony obiektu - tłumaczył wtedy Mikołaj Pieńkos, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.
Na tvnwarszawa.pl kilkukrotnie informowaliśmy o utrudnieniach i korkach na moście Siekierkowskim, spowodowanych zajęciem fragmentu prawego pasa jezdni.
Jak twierdził rzecznik ZDM, prace miały potrwają do końca września. - Będziemy zamykać ruch dla poszczególnych jezdni połówkami, tak jak zrobiliśmy to obecnie - zaznaczał. Ostatecznie udało się je zakończyć w połowie miesiąca.
Prace na moście zakończyły się, ale to wcale nie oznacza końca utrudnień na Trasie Siekierkowskiej, która łączy Czerniakowską na Dolnym Mokotowie z Płowiecką w Wawrze.
ZDM zapowiada, że w następnej kolejności robotnicy pojawią się właśnie na obu krańcach Trasy Siekierkowskiej: nad węzłem nad Czerniakowską oraz na zjeździe z ulicy Płowieckiej. W tych miejscach także wymienione zostaną urządzenia dylatacyjne. Drogowcy zapowiadają, że o nadchodzących utrudnieniach będą informowali na bieżąco.
Trwają prace na Trasie Siekierkowskiej
Trwają prace na Trasie Siekierkowskiej
ab/pm
Źródło zdjęcia głównego: ZDM