Prace związane z budową torów na trasie Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki zakończą się na początku września. Wówczas zaczną się jazdy próbne pociągów.
Dla pasażerów rozkładowe kursy rozpoczną się 24 września - poinformowały w czwartkowym komunikacie PKP Polskie Linie Kolejowe.
Pociągi zatrzymają się na wszystkich przystankach z wyjątkiem Pruszkowa, gdzie prowadzone będą jeszcze prace na peronie.
PKP PLK informują, że do czasu przywrócenia ruchu pociągów utrzymana zostanie dotychczasowa zastępcza komunikacja autobusowa i bezpośrednie połączenia Kolei Mazowieckich z Warszawy Zachodniej do Grodziska Mazowieckiego po linii dalekobieżnej.
Od 24 września pociągi na linii grodziskiej będą jeździły z prędkością 80 km/h. Kontynuowane będą prace wykończeniowe na peronach i w przejściach podziemnych. We Włochach, Ursusie, Piastowie, Parzniewie, Brwinowie i Milanówku uruchomione zostaną tymczasowe, bezpieczne dojścia do peronów na poziomie szyn. Rozkład jazdy będzie uwzględniał takie rozwiązanie.
W Pruszkowie pozostał "szeroki zakres prac"
Jak informują PKP PLK na stacji w Pruszkowie pozostał jeszcze szeroki zakres prac do wykonania. "Roboty będą obejmowały peron i wiatę oraz przejście podziemne. Po ich zakończeniu, otwarty będzie peron i drugi tor" - napisano w komunikacie.
PKP PLK informują, że termin wznowienia ruchu pociągów na modernizowanej linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa zależy od wykonania dodatkowych prac przy likwidacji ponad 100 "kolizji". Chodzi o przebudowę niezidentyfikowanych sieci elektrycznych, telekomunikacyjnych, kanalizacyjnych, które zostały odkryte w trakcie modernizacji.
"Wykonawca musiał także zmienić plany ze względu na rozbiórkę wiaty do tunelu oraz klatek schodowych w części przejścia w Pruszkowie. Konieczne były zgody konserwatora zabytków i pozwolenia na rozbiórkę" - informuje kolejowa spółka. PKP PLK przypominają, ze dodatkowych prac wymagała też zabytkowa tablica z rozkładem na stacji Warszawa Włochy.
PKP PLK dodają, że w efekcie modernizacji 22-kilometrowej linii Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki powstanie nowy przystanek w Parzniewie i będzie mogła zwiększyć się liczba pociągów. Wszystkie perony i przejścia podziemne zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, a prędkość składów pasażerskich, po uzyskana wszystkich dokumentów, zostanie podwyższona z 80 km/h do 120 km/h.
Wartość inwestycji na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa wynosi 285 mln zł. Zakończenie wszystkich prac zgodnie z umową planowane jest w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Pisaliśmy o tym, jak wygląda pierwszy dzień po zamknięciu linii do Grodziska:
Poniedziałek po zamknięciu linii do Grodziska
Poniedziałek po zamknięciu linii do Grodziska
Poniedziałek po zamknięciu linii do Grodziska
PAP/kz
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock