Ruszyły konsultacje w sprawie budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. Pierwsze spotkanie mieszkańców z projektantami drogi odbyło się w Wilanowie. Około stu osób zebrało się w gimnazjum przy ul. Uprawnej. Były pytania o wjazdy, ścieżki rowerowe, ekrany akustyczne i suwanie wody podczas planowanych prac.
Spotkanie z projektantami odcinka węzeł Puławska - węzeł Lubelska zorganizowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. - Cały projektowany przez nas odcinek ma 19 kilometrów i sześć węzłów, które będą go obsługiwały – rozpoczął Andrzej Berliński, główny projektant. Ale na ogólnikach się nie skończyło.
Trasa na nasypie
Mieszkańcy Wilanowa pytali o szczegółowe rozwiązania dotycząca połączenia trasy z Miasteczkiem Wilanów, przebieg ścieżek rowerowych, a także kontrukcję obwodnicy. – Czy będzie na ziemi, czy na słupach? – dopytywał jeden z mieszkańców.
- Generalnie trasa przebiega w nasypie w granicach 3-4 metrów, ale jest też i niższy. Nie będzie na słupach, chyba, że na wiaduktach na przecięciach ulic – wyjaśniał Berliński.
Problemy z wodą?
Na jakim poziomie będzie przebiegała obwodnica?
- Czy te plany wykluczają odprowadzanie wody do Jeziorka Powsinkowskiego? Czy jest prawdą, że wody technologiczne z tunelu na Ursynowie mają być odprowadzane do kanalizacji przy ul. Przyczółkowej? Jakie to ma konsekwencje i znaczenie? – dopytywał inny mieszkaniec.
- Samego problemu odprowadzenia wody z Wilanowa, nie chcielibyśmy w tej chwili omawiać. Na ten temat też jest spotkanie z władzami miasta. My całą naszą wodę z naszej drogi ekspresowej pchamy sprzed tunelu, praktycznie od ulicy Puławskiej do Wisły rurociągami. Są przepompownie, są jakieś zbiorniki retencyjne, które częściowo zatrzymują wodę. Ale generalnie w ogóle nie wypuszczamy tej wody, ani do żadnego rowu melioracyjnego, ani żadnego jeziorka, ani do żadnego rowu ul. Powsińskiej – przekonywał Andrzej Berliński. - Aczkolwiek cała ulica Powsińska będzie w jakiś sposób przebudowywana. To co przebudujemy, to możemy skorzystać z tych rowów. Występujemy oficjalnie o zgody na to. Generalnie z naszej drogi ekspresowej cała woda jest tłoczona do Wisły – dodał.
Jak sprawa będzie wyglądała w czasie budowy? Projektanci tłumaczyli, że wykonawcy nie można zabronić zgody na zrzut wody. Trudno im jednak na tym etapie odpowiedzieć za jego pracę.
Gdzie będzie odprowadzana woda?
Problem z wodą?
Będą ekrany? Trwa analiza
Mieszkańców interesowała też sprawa ustawiania ekranów wzdłuż trasy. - Ekrany na całej długości przebiegającej w okolicy miasteczka Wilanów są przewidziane. Za węzłem Przyczółkowa też były przewidziane ekrany, bo tam też się pojawia nowa zabudowa mieszkaniowa. Sytuacja się zmieniła, bo w 2012 wydane zostało nowe rozporządzenie w sprawie dopuszczalności hałasu, na podstawie którego wydana została decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. W związku z tym my w tym momencie prowadzimy analizę akustyczną. Będziemy weryfikować te przewidziane ekrany – odpowiadała jedna z projektantek.
Co z ekranami akustycznymi?
Kolejne spotkania na temat projektowanego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy odbędą się w najbliższych dniach.
Wawer:
16.01.2013 godzina 17:00
Ul. Żegańska 1a (sala gimnastyczna dawnego gimnazjum)
Ursynów:
17.01.2013r. godzina 18:00
Urząd Dzielnicy Ursynów, Al. KEN 61, Warszawa, sala nr 136
Szczegółowe plany i wzór wniosku znaleźć można na stronie GDDKiA.
ran/b//ec