- Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę. Poznaliśmy je 18 lipca. Wystartowało sześć firm z ofertami na kwoty od 79 milionów złotych do 117 milionów. Wszystkie znacząco przewyższały budżet określony na 53 miliony. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Balzola Polska i Coalvi - przekazał tvnwarszawa.pl Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Jak zaznaczył, teraz wybór musi się uprawomocnić. Prace mają potrwać 22 miesiące.
Tramwaj wzdłuż Rakowieckiej
W ramach inwestycji powstanie około kilometra torów w ciągu ulicy Rakowieckiej. Torowisko będzie usytuowane po północnej stronie ulicy i zajmie część obecnej jezdni. Dwukierunkowy ruch na tej części Rakowieckiej zostanie zachowany. Jednak sama ulica nabierze bardziej kameralnego charakteru, tak jak po drugiej stronie alei Niepodległości. Powstaną w sumie cztery perony tramwajowe. Przebudowane zostanie też skrzyżowanie z aleją Niepodległości. Torowisko będzie zielone - wykonawca posadzi na nim rozchodnik. Posadzone zostanie też 46 drzew.
PRZECZYTAJ: "Przywracamy ruch na tym odcinku, żeby uczniowie mogli dojechać do szkoły".
Jak wyliczył Dutkiewicz, po wybudowaniu tego odcinka przejazd z Wilanowa do metra przy Polu Mokotowskim zajmie około 15 minut, a z Dolnej - mniej niż 10 minut.
Na odcinku Rakowieckiej od Puławskiej do alei Niepodległości już kiedyś kursowały tramwaje. Tory na północnej części ulicy istniały do 1967 roku
W budowie jest obecnie ponad 11 kilometrów nowych tras tramwajowych – linia na Gagarina, Kasprzaka i do Wilanowa. Natomiast w marcu został ogłoszony przetarg na budowę podziemnej trasy do Dworca Zachodniego.
Autorka/Autor: dg/gp
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa