Do końca roku kierowcy będą mogli bezpłatnie korzystać z nowego parkingu podziemnego, który od czwartku działa pod placem obok Muzeum Narodowego w Krakowie. Mieści się na nim 150 samchodów. Inwestycja sfinansowana z budżetu miasta pochłonęła prawie 17 mln zł.
Jak wyjaśnił prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, możliwość bezpłatnego parkowania wynika z tego, że regulamin funkcjonowania parkingu musi być przyjęty uchwałą Rady Miasta Krakowa, a ta – po wyborach - jeszcze nie zaczęła pracy.
Według zapowiedzi władz miasta, w przyszłości stawki za postój na parkingu "Przy Muzeum" nie powinny odbiegać od stawek obowiązujących w strefie płatnego parkowania obejmującej znaczną część Krakowa. Za godzinne parkowanie w strefie P1 (obejmującej centrum miasta) trzeba zapłacić trzy złote. Droższe są parkingi prywatne - tam opłaty są nawet dwukrotnie wyższe.
Drugi, publiczny parking
Parking "Przy Muzeum" jest drugim tego typu publicznym obiektem w Krakowie. Od końca 2009 r. działa parking na 600 samochodów zbudowany w systemie koncesji udzielanej przez gminę prywatnemu inwestorowi. Znajduje się on pod placem na Groblach u Stóp Wzgórza Wawelskiego.
Jak zapowiadają władze miasta, bliski rozpoczęcia budowy jest naziemny parking na tyłach basenu Korony w dzielnicy Podgórze. W przyszłym roku rozpocznie się też budowa parkingu podziemnego pod pl. Inwalidów. Na tę inwestycję miasto ma pozwolenie na budowę. Pod uwagę bierze się też parking naziemny koło pl. Na Stawach.
Park and Ride
W kolejnych latach miasto będzie się też skupiać na parkingach typu Park and Ride na rogatkach Krakowa i przy pętlach przesiadkowych. W planach jest przynajmniej siedem takich obiektów, które dołączą do już istniejących parkingów P+R Czerwone Maki i Balicka.
Autor: KMK/b / Źródło: TVN 24 Kraków/PAP
Źródło zdjęcia głównego: ZIKiT