Drogowcy dostali pozwolenie na oddanie do użytku nowego odcinka trasy S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola. Po godzinie 17.30 na jezdnię wjechały pierwsze auta.
"Pierwsze auta już na trasie" - poinformował we wtorek po godzinie 17.30 na Twitterze warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wcześniej Mirosław Wilusz, zastępca wójta gminy Lesznowola, pisał na Facebooku, że "w godzinach popołudniowych planowane jest uruchomienie południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola".
Informację o planowanym otwarciu trasy potwierdziła w rozmowie z tvnwarszawa.pl Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Wykonawca działa jeszcze na miejscu. Trwają przygotowania do dopuszczenia trasy do ruchu - mówiła w południe.
Dodała też, że Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego wydał pozwolenie na użytkowanie nowego odcinka S7. Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu były jeszcze prowadzone ostatnie odbiory i kontrole.
Trasa S7 Warszawa - Grójec
Nowa trasa ekspresowa rozpoczyna się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i kończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Ma dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Dostęp do nowej drogi zapewnią węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstają obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Inwestycja podzielona była na trzy zadania. "A" to odcinek właśnie od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km, "B" - od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km i "C" - od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.
Na otwarcie czeka wciąż środkowy odcinek trasy od Lesznowoli do Tarczyna Zgodnie z obowiązującym kontraktem powinien być dostępny dla kierowców jesienią, z kolei cała inwestycja – w pierwszym kwartale 2024 roku.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA