Wyznaczą długo wyczekiwany buspas na Puławskiej. Prace ruszą wraz z otwarciem nowego odcinka S7

Na Puławskiej pojawi się nowy buspas
Budowa trasy S7 (odcinek A, wideo z 19 sierpnia 2022 roku)
Źródło: GDDKiA
Autobusy miejskie sprawniej pojadą Puławską. Ratusz zapowiada, że wkrótce na odcinku od ulicy Pileckiego do granicy miasta zostanie wytyczony buspas. Będzie to możliwe dzięki oddaniu do użytku nowego odcinka trasy S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola.

Jak informowaliśmy w środę na tvnwarszawa.pl, na odcinku trasy S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola trwają już prace porządkowe i odbiory. Drogowcy czekają na wydanie pozwolenia na użytkowanie przez nadzór budowlany. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie podaje jeszcze terminu otwarcia tego odcinka, ale niewykluczone, że nastąpi to wraz z końcem sierpnia.

Odcinek S7 nazywany jest również Puławską-bis. Przewiduje się, że na nową arterię przeniesie się część pojazdów korzystających dziś z Puławskiej. Stołeczny ratusz zapowiada, że jest to dobra wiadomość, zwłaszcza dla pasażerów komunikacji miejskiej. "Umożliwia to realizację od dawna obiecywanego buspasa wzdłuż ulicy Puławskiej na odcinku od granicy miasta do ulicy rtm. W. Pileckiego" - informują urzędnicy.

OGLĄDAJ PROGRAM "7 ŻYĆ" O BEZPIECZEŃSTWIE NA POLSKICH DROGACH >>>

Puławską kursuje osiem linii autobusowych

Obecnie Puławską kursuje osiem linii autobusowych Warszawskiego Transportu Publicznego. Pasażerowie korzystają tu z autobusów 209, 709, 715, 727, 737, 739, 809 i 815. Z wyliczeń ratusza wynika, że w ciągu godziny na przystankach zatrzymują się 24 autobusy, które w godzinach szczytu przewożą niemal 140 tysięcy osób.

Ulica ta jest zwykle zatłoczona w godzinach porannego i popołudniowego szczytu, ponieważ korzysta z niej wielu kierowców dojeżdżających do pracy z Piaseczna i innych miejscowości na południu Warszawy. "Niestety, w porannym szczycie zdarzały się dni, gdy czas przejazdu w kierunku autobusów Mokotowa był nawet dwa razy dłuższy niż wynikałoby to z rozkładu" - przyznaje ratusz.

Wytyczanie nowego buspasa rozpocznie się równolegle z otwarciem Puławskiej-bis. Łącznie powstanie 10 kilometrów pasów wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej. Dodatkowo będą z nich mogły korzystać inne dopuszczone pojazdy - na przykład taksówki, motocykle czy Miejski Transport Osób Niepełnosprawnych.

Ponad 76 kilometrów buspasów w stolicy

Autobusy komunikacji miejskiej mają do dyspozycji ponad 76 kilometrów buspasów na warszawskich ulicach. Ratusz przypomina, że są także odcinki ulic dostępne wyłącznie dla komunikacji miejskiej - na przykład fragmenty Traktu Królewskiego, ulic. św. Wincentego na odcinku Matki Teresy z Kalkuty - Niwa. Są też miejsca - takie jak aleja Solidarności - gdzie autobusy poruszają się wspólnym torowiskiem.

Buspas na Ostrobramskiej
Buspas na Ostrobramskiej
Źródło: Artur Węgrzynowicz, tvnwarszawa.pl

Ratusz rozszerzył w 2020 roku grupę pojazdów, które mogą poruszać się buspasami. Wcześniej korzystać mogły z nich wyłącznie pojazdy Warszawskiego Transportu Publicznego i Miejskiego Transportu Osób Niepełnosprawnych oraz taksówki. Po zmianie przepisów mogą też jeździć nimi karetki oraz motocykle, przy czym jednoślady zostały dopuszczone tylko na wybrane odcinki, choć docelowo ma to dotyczyć wszystkich buspasów.

"Buspasy to także dobre rozwiązanie na czas remontów i inwestycji - będą wytyczone w rejonie prowadzonych prac przy budowie linii tramwajowej do Wilanowa. Powstanie 2,5 kilometra buspasów, które pomogą autobusom przewieźć pasażerów w podobnym czasie jak obecnie. Wytyczone zostaną na ulicach Belwederskiej, Dolnej i Puławskiej" - zapowiada ratusz.

Buspas na Trasie Łazienkowskiej
Buspas na Trasie Łazienkowskiej
Źródło: UM Warszawa
Czytaj także: