Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czeka na kontrolę Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego na budowanej trasie S7 do Grójca. Chodzi o odcinek pomiędzy węzłami Warszawa Lotnisko i Lesznowola.
- Na S7 pomiędzy węzłami Warszawa Lotnisko i Lesznowola wykonawca prowadzi prace porządkowe i trwają odbiory. W toku jest postępowanie administracyjne prowadzone przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Po weryfikacji złożonej dokumentacji oraz kontroli w terenie dokonanej przez WINB a także po zakończeniu wszystkich odbiorów i uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie będziemy mogli oddać do ruchu odcinek do ruchu. Liczymy, iż kontrola WINB odbędzie się w tym tygodniu – dodaje.
Inwestycja podzielona na trzy zadania
Realizowana trasa ekspresowa rozpoczyna się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Ma dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Dostęp do nowej drogi zapewnią węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstają obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Inwestycja podzielona była na trzy zadania. "A" to odcinek właśnie od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km, "B" - od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km i "C" - od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.
Zgodnie z obowiązującym kontraktem środkowy odcinek trasy, od Lesznowoli do Tarczyna, powinien być dostępny dla kierowców jesienią, z kolei cała inwestycja w pierwszym kwartale 2024 roku.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA