Frezowanie jezdni na placu Na Rozdrożu dobiegło końca. Podobnie jak większość prac. Plac funkcjonuje już w docelowej formie. Została kosmetyka: wykonawca prowadzi prace uzupełniające i sprząta plac budowy.
Plac Na Rozdrożu ma już nową nawierzchnię. "To była ostatnia duża praca w ramach całej inwestycji" - podkreślił w komunikacie, opublikowanym w mediach społecznościowych, Zarząd Dróg Miejskich. Drogowcy wyjaśnili, że prace nieco się przeciągnęły ze względu na niespodziewaną wizytę prezydenta Ukrainy i na warunki pogodowe – upały i ulewne deszcze.
Poza jezdnią na placu frezowanie przeszły również zjazdy i wjazdy łączące plac z Trasą Łazienkowską i z okolicznymi ulicami – Al. Ujazdowskie, ul. Koszykową, al. Wyzwolenia, Agrykolę, al. Szucha.
Przebudowane i wyasfaltowane zostały ścieżki rowerowe. Powstała również całkowicie nowa droga dla rowerów po zachodniej stronie placu i trasa wzdłuż parku Ujazdowskiego łącząca plac z wiaduktami w ciągu Trasy Łazienkowskiej.
"Pozostała kosmetyka"
"Chociaż jeszcze tak nie wygląda – m.in. przez wciąż wystawione na placu barierki czy rozgrzebane fragmenty pasów zieleni – przebudowa placu Na Rozdrożu się kończy. Pozostała głównie kosmetyka bez wpływu na funkcjonowanie placu" – przekazali drogowcy.
Działają też nowe windy na przystanki w ciągu Trasy Łazienkowskiej. "To jedna z największych zmian w ramach przebudowy placu. Teraz na przystanek może bez problemu dostać się każdy, kto tego potrzebuje" - dodali drogowcy. Motywem przewodnim inwestycji na placu Na Rozdrożu jest właśnie likwidacja barier architektonicznych. Windy prowadzą na mocno uczęszczane przystanki autobusowe znajdujące się w ciągu Trasy Łazienkowskiej.
Zmiany przeszły też same przystanki. Zostały przebudowane i poszerzone. Zniknęły wszystkie przejścia podziemne. Po wschodniej stronie placu koniecznie było zburzenie starych, wysłużonych schodów, łączących go z Trasą Łazienkowską. Zostały one odbudowane. Przybyło też zieleni. Przebudowa placu Na Rozdrożu rozpoczęła się latem 2023 roku.
Źródło: PAP, tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Zarząd Dróg Miejskich Warszawa/Facebook