MZA chce kupić 30 autobusów dwunastometrowych i 50 przegubowych.
W pierwszym zadaniu oferty złożyły: hiszpański Solaris Bus & Coach (ponad 97,7 mln zł), Busnex – przedstawiciel chińskiego Yutonga (ponad 91,2 mln zł) i hiszpański Irizar (ponad 84,1 mln zł). Dostawą autobusów przegubowych zainteresowane są dwie firmy: Solaris (ponad 227,5 mln zł) i Irizar (ponad 222,46 mln zł).
Nowością jest to, że wszystkie nowe autobusy nie będą miały pantografów. Będą ładowane za pomocą wtyczek.
W stolicy cały czas testowane są nowe autobusy różnych producentów, w tym także tych, którzy złożyli oferty. Po stołecznych ulicach testowo jeździ elektryczny autobus Irizara, a także elektryczny Mercedes-Benz eCitaro. Powrócił też na testy wodorowy Solaris Urbino 18 Hydrogen.
Autorka/Autor: pop
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: MZA