Tramwaje Warszawskie poinformowały, że wiosną producent składów typu Jazz rozpocznie wymianę zepsutych wyświetlaczy. Prace zakończą się w 2024 roku.
Warszawiacy podróżujący tramwajami przyzwyczaili się do tego, że w dwukierunkowych tramwajach typu Jazz, zamiast nowoczesnych wyświetlaczy informacji pasażerskiej, są tradycyjne tablice z numerem linii i trasą. Tramwajom Warszawskim udało się dogadać z producentem firmą Pesa i wiosną rozpoczną się naprawy tablic w pierwszych pojazdach.
- Producent w ramach usuwania wad seryjnych w tramwajach typu Jazz wymieni i zmodernizuje systemy informatyczne. Chodzi m.in. monitoring, system informacji dla pasażerów czy emisji reklam. Po pewnym czasie od rozpoczęcia eksploatacji tych tramwajów okazało się, że te systemy zawodzą, a z czasem zupełnie przestały działać. Wprowadziliśmy rozwiązanie tymczasowe, w postaci wyposażenia tramwajów w tradycyjne tablice z numerami linii. Z producentem uzgodniliśmy sposób usuwania wad seryjnych niewłaściwie działających systemów. Będą one dostosowane do najnowszych standardów informatycznych - a nie z czasów, gdy zamawialiśmy przed 2015 rokiem - powiedział rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.
Wiosną rozpoczną się prace
Wymienione i zmodernizowane zostaną systemy współpracujące z wadliwymi elementami. - Będzie to na przykład pokładowa sieć informatyczna, czy terminale na pulpicie motorniczego - wyjaśnił Dutkiewicz.
- Zaplanowaliśmy, że prace naprawcze rozpoczną się wiosną tego roku i będą trwały jeszcze w 2024 roku. Wymiana urządzeń i elektroniki w jednym tramwaju będzie zajmować około 10 dni. Po wymianie systemów w pierwszych pięciu pojazdach nastąpi kilkutygodniowa testowa eksploatacja. Po pozytywnych wynikach rozpoczniemy prace w całej flocie Jazzów. Problem wynikający z wystąpienia wad seryjnych zostanie skutecznie rozwiązany w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy - zaznaczył.
Podkreślił, że w ostatnim czasie rozwiązany został podobny problem z innymi tramwajami Pesy – typu Swing. - Producent wymienił we wszystkich 186 pojazdach niedziałające elementy i od tamtej pory wszystko działa, co pasażerowie mogą zaobserwować w codziennych podróżach - dodał.
Usunięte zostaną wady seryjne w dwóch rodzajach Jazzów. W wersji krótkiej jest ich 30. I w wersji długiej 50.
Informowaliśmy też o budowie tramwaju do Wilanowa:
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Tramwaje Warszawskie