Budowa torowiska tramwajowego i przebudowa sieci ciepłowniczej na Spacerowej utrudnia życie mieszkańcom. Na dolnym odcinku ulicy piesi mogą chodzić tylko jedną stroną ulicy.
- Nie bywam tu często i przez tę budowę się trochę pogubiłam. Chciałam przejść ze Spacerowej do Belwederskiej, ale chodnik jest wyłączony z użytku. Okazało się, że muszę iść przez Park Morskie Oko, a nigdzie nie było informacji, jak dojść do skrzyżowania – mówi Polskiej Agencji Prasowej Weronika. Dodaje, że przejścia są nierówne, wysypane kamieniami. - Podejrzewam, że dla starszych osób może to być niebezpieczne – ocenia.
- Wzdłuż ulicy Belwederskiej chodnik funkcjonuje tylko z jednej strony. Dobrze, że choć przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną działają bez zmian – relacjonuje inna inna kobieta.
Wytyczenie kolejnych przejść "nie jest planowane"
W sprawie utrudnień dla pieszym wzdłuż budowy linii tramwajowej zwróciła się - w imieniu mieszkańców - do władz miasta radna Olga Semeniuk-Patkowska (PiS). W odpowiedzi na jej interpelację zastępca prezydenta Warszawy Michał Olszewski napisał, że "warunki dla ruchu pieszego w zakresie przekraczania jezdni nie powinny ulec pogorszeniu w trakcie prowadzonej budowy, a wytyczenie kolejnych na tym odcinku nie jest planowane".
Zaznaczył, że "wszystkie przejścia dla pieszych umożliwiające przedostanie się na drugą stronę ulicy Puławskiej, Goworka i Spacerowej, które były dostępne dla pieszych przed rozpoczęciem budowy, zostały utrzymane w czasowej organizacji ruchu".
Ponadto przygotowano przejścia: przy skrzyżowaniu ul. Puławskiej z ul. Goworka, przez ul. Goworka na wysokości ul. Chocimskiej, na ul. Spacerowej pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Słoneczną a ul. Zajączkowską są dwa przejścia - przy skrzyżowaniu ul. Spacerowej z ul. Belwederską przejście dla pieszych przez ul. Spacerową.
137 przejść oraz cztery kładki dla pieszych
Rzecznik prasowy wykonawcy inwestycji Michał Wrzosek wyliczył, że przez cały plac budowy przebiega 137 przejść oraz cztery kładki dla pieszych.
Roboty na budowie linii tramwajowej na Wilanów rozpoczęły się pod koniec lata ubiegłego roku, a mają się zakończyć na jesieni 2024 r.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński, tvnwarszawa.pl