Z końcem maja tramwaj na Tarchomin otrzymał decyzję środowiskową. Zarząd Transportu Miejskiego chce, by pierwsze składy pojechały nowa trasą w drugiej połowie 2014 roku – informuje "Rynek Kolejowy".
Sprawa linii tramwajowej przez most Skłodowskiej-Curie na Tarchomin ciągnie się od kilku lat. Na razie udało się uruchomiść tylko krótki kawałek do ul. Myśliborskiej. Dlatego otwarty z pompą odcinek nie jest zbyt popularny wśród pasażerów.
Pierwszy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej ZTM złożył już w 2009 r. Jednak wydany dokument skutecznie zaskarżyli mieszkańcy z rejonu ul. Poetów na Białołęce. Był pełen luk, dlatego uchyliło go w 2011 roku samorządowe Kolegium Odwoławcze.
Decyzja na cały odcinek
W marcu 2012 został złożony nowy raport oddziaływania na środowisko (niezbędny do wydania decyzji środowiskowej). Niestety, tu również wojewoda wytknął braki.
Jak przypomina "Rynek Kolejowy", nie mogąc doczekać się decyzji środowiskowej z powodu protestów mieszkańców, złożył dokumenty dla skróconego wariantu do ulicy Mehoffera. Jednak ostatecznie decyzję wydano dla całego planowanego odcinka, czyli do pętli tramwajowej Winnica, wraz ul. Światowida.
Przetarg w tym roku?
Kolejną formalnością, z którą musi uporać się teraz ZTM, jest wystąpienie o zgodę na realizację inwestycji drogowej.
- Po jej uzyskaniu, dokumentacja zostanie przekazana spółce Tramwaje Warszawskie, która ogłosi przetarg i sfinansuje budowę linii tramwajowej. Przetarg na budowę odcinka linii tramwajowej na Tarchomin od mostu do ul. Mehoffera, powinien zostać ogłoszony w III kwartale 2013 roku, tak by pierwszy tramwaj do pętli Mehoffera mógł pojechać w II połowie roku 2014 – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Konrad Klimczak z biura prasowego ZTM.
Aby nie stracić unijnej dotacji, inwestycja musi zostać rozliczona w 2015 roku.Pierwsze tramwaje na moście Skłodowskiej-Curie:
b/roody
Tramwajem przez most
Źródło zdjęcia głównego: ZTM