Przetarg na sześć nowych pociągów ogłosiła Szybka Kolej Miejska. To odpowiedź na rosnącą popularność kolejki wśród osób dojeżdżających nią z podwarszawskich miejscowości.
Przetarg obejmuje sześć jednoprzestrzennych pociągów, każdy o długości co najmniej 85 metrów. SKM będzie leasingowała pojazdy. Umowa obejmuje także trzyletni serwis.
- Zazwyczaj mija około półtora roku od podpisania umowy, do momentu, kiedy pociągi trafią na tory – mówi w rozmowie z tvnwarszawa.pl Jerzy Abramski, dyrektor organizacyjny SKM i zapewnia, że przewoźnik postara się skrócić czas oczekiwania. - Będziemy premiować oferty z najkrótszym czasem dostawy – dodaje.
Nowe składy wjadą już 2011 roku?
Władze spółki po cichu liczą, że nowe składy uda się dopuścić do eksploatacji w ramach rozkładu jazdy, który wejdzie w życie w grudniu 2011 roku.
Nowe pociągi będą kursować na liniach S9 z Dworca Gdańskiego do Legionowa (w tej chwili linię obsługują Koleje Mazowieckie) oraz S2 na trasie Warszawa Zachodnia Sulejówek.
SKM potrzebuje nowych pociągów, bo tabor, którym dysponuje zupełnie jej nie wystarcza. Pasażerowie narzekają na ścisk, zbyt krótkie składy, a SKM-ce przybywa obowiązków. Jeszcze w grudniu, w związku nowym rozkładem jazdy, będzie musiała wydzierżawić kilka pociągów. W ciągu kilku miesięcy uruchomiony zostanie tor na Lotnisko Chopina. Zarząd Transportu Miejskiego przewiduje, że tę trasę również będzie obsługiwać SKM.
Stare pociągi jeszcze pojeżdżą
- Z czasem będziemy rezygnować ze starych pojazdów na rzecz nowych, ale nie mogę podać terminu, w którym na torach będą wyłącznie pociągi nowego typu. Jest odległy – zapowiada Jerzy Abramski.
bako/par
Źródło zdjęcia głównego: | PAP/EPA, telegraphindia.com