Otwarto oferty w przetargu na projekt i budowę odcinka S7 pomiędzy Modlinem i Czosnowem. Najniższą ofertę złożyła firma Budimex.
Jak wskazała w komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, chodzi o blisko 10-kilometrowy fragment, trzeci i ostatni odcinek pomiędzy Płońskiem i Czosnowem. Wpłynęło sześć ofert, z czego najniższą ofertę na kwotę 598 milionów 797 tysięcy 880 złotych złożyła firma Budimex, natomiast budżet zamawiającego wynosi 542 mln 308 tys. 178 zł.
Zakończenie na wiosnę 2024 roku
Dyrekcja podała, że oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Postępowania zostały ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Teraz oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu kilku kryteriów w tym: przedłużenia okresu gwarancji na wybrane elementy - 30 proc., terminu realizacji - 10 proc., cena - 60 proc.
"Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w kwietniu 2020 roku. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 36 miesięcy od daty jej zawarcia (w tym złożenie wniosku o ZRID po 10 miesiącach od daty rozpoczęcia)" - podała Dyrekcja. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest wiosną 2024 roku - wskazano.
Wykonawca będzie musiał przygotować projekt budowlany, uzyskać niezbędne decyzje, a następnie zbudować 9,7 km drogi ekspresowej S7 z dwoma jezdniami, każda z trzema pasami ruchu. Dodano, że rozbudowane zostaną dwa istniejące węzły drogowe: Modlin i Błonie. Natomiast konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik i ścieżkę rowerową zamocowane do konstrukcji mostu. Powstaną też drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
"Głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień"
Budowa ma być prowadzona pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień. "W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka I i II). W przypadku odcinka III dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w dostosowaniu do natężeń ruchu" - przekonuje GDDKiA.
Na razie na trasie S7 Łączącej Gdańsk z Warszawą kierowcy mają do dyspozycji 200-kilometrowy odcinek od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy z województwem mazowieckim. Pomiędzy granicą województwa mazowieckiego a Płońskiem w budowie są już trzy z czterech odcinków.
Koniec zawalidrogi na A2. Usunęli nieczynne bramki
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl, GDDKiA