Dodatkowe bramki to próba naprawy błędu sprzed lat. Pierwotnie peron podziemnej kolejki miał się znaleźć dokładnie pod pl. Bankowym. Takie rozwiązanie było wygodniejsze dla pasażerów (łatwiejsze przesiadki), ale wiązało się z zamknięciem placu na wiele miesięcy. Ówczesne władze pod wodzą Marcina Święcickiego zdecydowały, że stacja zostanie ulokowana za placem.
11 mln pasażerów rocznie
Było to jednak krótkowzroczne rozwiązanie. Najbardziej widać to w godzinach szczytu, gdy na wejście i wyjście z metra trzeba stać w kolejce przed bramkami biletowymi. Z wejścia od strony pl. Bankowego korzysta bowiem aż 78 procent wszystkich pasażerów.
5 nowych bramek
Teraz sytuacja może się nieco poprawić. Do 30 września wyłoniona w przetargu firma ma zainstalować pięć nowych bramek, które mają poprawić przepustowość. Inwestycja będzie kosztowała ponad 850 tys. zł.
mjc//ec
Źródło zdjęcia głównego: Lech Marcinczak/tvnwarszawa.pl