Siedmiu wykonawców jest chętnych do budowy trasy tramwajowej na Nowodwory. We wtorek otwarto koperty w przetargu na tę ważną dla Białołęki inwestycję. Najtańszą ofertę - na ok. 29,5 mln złotych złożyło międzynarodowe konsorcjum: polsko - hiszpańsko - litewskie.
Teraz Tramwaje Warszawskie ocenią przedstawione oferty i wyłonią wykonawcę. - Chcemy zrobić to jak najszybciej, to kwestia kilku tygodni - mówi Michał Powałka, rzecznik TW.
Po podpisaniu umowy prace mają potrwać 8 miesięcy. W ramach inwestycji wybudowana zostanie trasa tramwajowa o długości ok. 1,5 km w ciągu ul. Światowida na odcinku: Tarchomin Kościelny (wcześniej pętla Mehoffera) – ul. Strumykowa.
Ponadto, wykonane zostaną cztery perony przystankowe zlokalizowane na skrzyżowaniach ulic Światowida z Ordonówny i Stefanika.
Siedem ofert
Najniższą ofertę o wartości ponad 29,5 mln zł brutto złożyły występujące wspólnie firmy Trakcja PRKiI S.A., Comsa S.A. i AB Kauno Tiltai, a najdroższą - prawie 37,6 mln zł porozumienie firm Mostostal Warszawa S.A., Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK sp. z o.o. i ELEKTROBUDOWA S.A. Swoje oferty złożyły także porozumienia firm: ZUE S.A. i Strabag sp. z o.o. - 31,6 mln zł; BUDIMEX S.A., Zakład Sieci i Zasilania sp. z o.o. i KZN RAIL sp. z o.o. - 36 mln zł; Balzola Polska sp. z o.o., Construcciones y Promociones Balzola, S.A., TAUMER sp. z o.o. - 32,4 mln zł; Skanska S.A., Skanska SK a.s. i Skanska a.s. - 34,9 mln zł; firma TOR-KAR-SSON - 32,4 mln zł Zamówienie na budowę trasy na Nowodwory jest częścią projektu "Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru" zgłoszonego do dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.
PAP/su
Źródło zdjęcia głównego: ZTM