Jeszcze kilkanaście lat temu poszukujący mieszkania lub domu przeglądali gazetowe anonse lub udawali się do biura obrotu nieruchomościami. Te działają nadal, jednak aby sprostać wymaganiom współczesnych czasów, musiały całkowicie zmienić swój model działania.
Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, tylko lider wśród serwisów z ogłoszeniami, Otodom, w marcu odnotował niemal 4 miliony unikalnych użytkowników. Agenci muszą zatem wiedzieć, jak przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów swoimi ogłoszeniami nieruchomości. Konkurencja jest bardzo duża, dlatego i sposoby wyróżniania się i jakość usług w biurach z roku na rok zwiększa się.
Potencjalni klienci są coraz bardziej wymagający, analizują sposób prezentacji ofert, jakość zdjęć i treść ogłoszeń. W ostatnich latach pośrednicy, oprócz wiedzy na temat rynku nieruchomości i zagadnień prawnych, musieli nauczyć się technik marketingowych oraz na bieżąco zapoznawać się z technologicznymi nowinkami.
Podczas gdy jeszcze kilka lat temu w popularnych serwisach ogłoszeniowych dominowały zdjęcia wykonane amatorskimi aparatami, dziś sytuacja jest zgoła inna. Profesjonalnie wykonane fotografie są już standardem, nikogo nie dziwią już wirtualne wycieczki lub filmy nagrywane dronem. Home staging także stał się nieodzownym elementem transakcji na rynku. Agenci organizują Dni Otwarte swoich nieruchomości, o wizerunek dbają w mediach społecznościowych, które wykorzystują też do kontaktów z klientami.
Pośrednicy muszą wciąż wznosić się „poziom wyżej”. Takie hasło przyświecało zresztą Trzeciemu Spotkaniu Liderów Nieruchomości. Kongres ten odbył się 28 maja w Serocku, a Otodom zaprosił trzystu swoich największych i najbardziej aktywnych klientów. Za innowacyjne rozwiązania wręczył trzem spośród nich statuetki “Lider Nieruchomości”.
Spotkanie, którego program składał się z czterech modułów (inspiracja, dialog, interakcja, celebracja) dało najlepszym pośrednikom pretekst do wymiany doświadczeń i pomysłów.To kolejna inicjatywa rynkowego lidera wśród serwisów ogłoszeniowych – Otodom. Jego twórcy wciąż starają się nadążać za zmieniającym się rynkiem, również być „poziom wyżej”. Dlatego oprócz dawania pośrednikom, deweloperom i klientom indywidualnym przydatnego narzędzia sprzedażowego, organizują szkolenia dla biur nieruchomości i przekazują im przydatne dane, które ułatwiają dopasowanie ofert do rynkowych potrzeb. Serwis stara się być partnerem dla swoich klientów i wzajemnie z nimi inspirować.
Na zmieniający się rynek nieruchomości wchodzi właśnie kolejne pokolenie potencjalnych klientów. Technologia i profesjonalizm będą miały dla niego coraz większe znaczenie.