Usterka w oprogramowaniu usunięta. Tureckie autobusy wracają na stołeczne ulice

Autobusy Otokar
Autobusy Otokar
Źródło: ZTM
Po tygodniu tureckie autobusy marki Otokar znów będą wozić pasażerów. Jak zapewniła Arriva, zdiagnozowana wcześniej usterka w oprogramowaniu kilku pojazdów została już usunięta.

Spółka w ubiegłym tygodniu informowała, że podjęła decyzję o wycofaniu z użytkowania 9-metrowych autobusów miejskich - ze względu na ujawniony błąd oprogramowania. O usterce mówił także rzecznik ZTM Tomasz Kunert, który ujawnił, że chwilowo ze stołecznych ulic przewoźnik wycofał łącznie 28 pojazdów.

Błąd w oprogramowaniu usunięty

Po tygodniu rzeczniczka Arrivy Joanna Parzniewska przekazała, że Otokary mogą z powrotem wozić warszawiaków. - Informujemy, że błąd oprogramowania zdiagnozowany w ubiegłym tygodniu w autobusach 9-metrowych, został usunięty. Działania podjęte wspólnie z producentem autobusów pozwoliły na dobrą diagnozę problemu, a intensywne jazdy testowe autobusów potwierdziły pełne usunięcie usterki - poinformowała. I dodała: - Po zakończeniu czynności na wszystkich autobusach całkowita sprawność pojazdów została zagwarantowana przez producenta.

Błąd wystąpił w kilku autobusach, ale dla bezpieczeństwa pasażerów spółka zadecydowała o wyłączeniu z ruchu wszystkich pojazdów do czasu ich sprawdzenia. - Podkreślamy, że podjęta decyzja o czasowym wyłączeniu z ruchu tej marki autobusów, spowodowana była daleko idącą ostrożnością i uzyskaniem pewności o całkowitym bezpieczeństwie wykorzystywanych pojazdów - przekazała rzeczniczka. Jednocześnie zapewniła: - Obecnie pojazdy są sprawdzone, bezpieczne, a usterka jest wyeliminowana.

Parzniewska wskazała, że autobusy wracają na ulice od środy.

W czasie, gdy otokary nie mogły wyjeżdżać na ulice, zastępowała je rezerwa Arrivy. Nie było zmian w rozkładach jazdy.

Otokary w Warszawie od 2018 roku

Jak informowaliśmy na tvnwarszawa.pl, otokary zadebiutowały w stolicy pod koniec 2018 roku. Kursują na trasach linii 119, 152, 211, 227, 262 i 334. Otokar Vectio C ma dziewięć metrów długości i posiada 25 miejsc siedzących. Dodatkowo może zabrać 34 pasażerów stojących. Są niskowejściowe, wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadania przystanków oraz urządzenia lokalizacyjne i zliczające pasażerów. Za obsługę linii, na których jeżdżą autobusy, odpowiada firma Arriva. Zarząd Transportu Miejskiego podpisał z nią umowę 28 maja 2018 roku. Kontrakt jest ośmioletni, opiewa na 135 milionów złotych.

Informowaliśmy też o konferencji aktywistów, którzy bronią komunikacji miejskiej w czasie pandemii:

MJN2
MJN: liczba zakażeń w transporcie publicznym była niewielka
Źródło: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Czytaj także: