Jak informuje urząd miasta, stacja ładowania pantografowego na pętli Wilanów to jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych Miejskich Zakładów Autobusowych ostatnich lat. W tym miejscu będzie funkcjonowało sześć punktów zasilających autobusy linii 116, 180 i E-2. Każde z urządzeń zapewni moc 400 kW, a cała stacja prawie 2,5 megawata prądu.
Nowe ładowarki w trzech miejscach
Prace przy instalacji były prowadzone bez ograniczania funkcjonowania pętli. Ładowarki są już posadowione, autobusy rozpoczną korzystanie z nich w przyszłym miesiącu. Na przełomie września i października mają też zacząć działać nowe ładowarki na pętlach: Konwiktorska (jedno dodatkowe urządzenie na już istniejącej stacji) oraz Browarnej (dwa punkty ładowania). Inwestycje mają związek z rozwojem floty autobusów elektrycznych.
W tej chwili "elektryki" Miejskich Zakładów Autobusowych korzystają z trzech ładowarek pantografowych i ponad 150 urządzeń wtyczkowych na zajezdniach: Woronicza, Ostrobramska i Stalowa. Z wtyczki akumulatory są ładowane do maksymalnego poziomu, z pantografów na trasach są doładowywane. 11 takich urządzeń funkcjonuje na pętlach: Spartańska, Esperanto, Szczęśliwice, Nowodwory, Konwiktorska i Chomiczówka.
Informowaliśmy o podpisaniu umowy na elektryczne autobusy:
Autorka/Autor: katke/b
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa