Z analizy pilotażu programu "Cyfrowa szkoła" wynika, że nie wpłynął on na umiejętności i osiągnięcia uczniów - pisze "Rzeczpospolita".
Pilotaż "Cyfrowej szkoły" miał dać rządowi wskazówki, jak przygotować cyfryzację wszystkich szkół. W programie wzięło udział około 70 tys. uczniów pracujących w systemie 1:1, czyli jeden komputer na jednego ucznia. Analitycy Instytutu Badań Edukacyjnych porównali wyniki sprawdzianu szóstoklasistów, którzy uczestniczyli w programie, z osiągnięciami pozostałych. Na egzaminie z roku 2013 wystąpiła jedna różnica między obiema grupami. Wśród objętych pilotażem mniej było uczniów, którzy wykazali się najgorszą umiejętności rozumowania. Różnica jednak była minimalna, na granicy znaczenia statystycznego. W 2014 r. w żadnym badanym zakresie wyniki obu grup uczniów już się od siebie nie różniły.
- Nie należy się spodziewać, by wdrażane w przyszłości w Polsce programy 1:1, stanowiące kontynuację "Cyfrowej szkoły", w znaczący sposób oddziaływały na wyniki egzaminów zewnętrznych - napisali eksperci IBE we wnioskach analizy.
Autor: MAC//tka / Źródło: "Rzeczpospolita"
Źródło zdjęcia głównego: tvn24