Polskie Koleje Państwowe

Polskie Koleje Państwowe

Na Dolnym Śląsku pasażerowie sami zdecydują, kiedy skład zatrzyma się przy peronie. Na razie testowo na dwóch stacjach wprowadzono kolejowe przystanki na żądanie. Materiał magazynu "Polska i Świat".

Dwa lata utrudnień - kilka minut zysku. Tory zamknięte, zamiast pociągów autobusy. W najbliższą niedzielę ruszy gigantyczny remont trasy kolejowej Warszawa-Poznań. Gigantyczny, bo potrwa dwa lata. Po zakończeniu modernizacji podróż skróci się o tylko kilka minut.

Kursowanie składów Pendolino zagrożone przez… bobry? W pobliżu Herbów pod Częstochową zwierzęta żerują i budują tamy, przez co powstało tam ogromne rozlewisko, sięgające pod sam nasyp kolejowy. Nasiąknięty wodą grunt staje się grząski, co może być niebezpieczne. Walkę z bobrami utrudnia fakt, że to gatunek chroniony i na rozbiórkę tam potrzebna jest specjalna zgoda Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Wniosek w tej sprawie złożyli wspólnie kolejarze i leśnicy.

Zamieszanie wokół Pendolino trwa. Zarówno przedstawiciele Alstomu, producenta pociągu, jak i PKP Intercity zapewniają o swojej „wielkiej determinacji”, aby pierwsi pasażerowi pojechali nim w grudniu tego roku. Rośnie jednak liczba negatywnych komentarzy, a w nich mity, kłamstwa i niedomówienia. Postanowiliśmy zmierzyć się z tymi najczęściej powtarzanymi.

Od dziś obowiązuje druga z sześciu tegorocznych zmian rozkładu jazdy pociągów. Niedogodności potrwają do połowy czerwca. Pasażerowie nadal nie pojadą pociągami z Krakowa do Zakopanego, utrudnienia wystąpią także m.in. na trasie Warszawa-Łódź.

Zarząd PKP Cargo podpisał porozumienie ze związkami zawodowymi; kończy ono trwający od połowy 2013 r. spór zbiorowy w spółce - poinformowała firma w czwartek. Pracownicy spółki otrzymają od sierpnia br. 100 zł podwyżki; część z nich dostanie też po 225 zł premii.

Spory z wykonawcami mogą przyhamować tegoroczne inwestycje w tory - pisze poniedziałkowy "Puls Biznesu". PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały na 2014 r. przyspieszenie realizacji inwestycji. Spółka w tym roku zamierza przelać na konta wykonawców 9 mld zł. Jednak spory dotyczące wykonywania dodatkowych, nieprzewidzianych robót mogą popsuć sielankę.

- Premier Tusk zatrudnił panią Bieńkowską, by chroniła jego wizerunek, a teraz to on musi chronić ją - powiedział w "Kropce nad i" Adam Hofman z PiS, odnosząc się do słów szefa rządu, który we wtorek przeprosił za niefortunną wypowiedź swej współpracowniczki nt. problemów na kolei. - Trzeba znać charakter pani premier. Będę jej broniła do upadłego - przekonywała w TVN24 Iwona Śledzińska-Katarasińska z PO.