Miasto analizuje kilka ważnych ulic pod kątem wytyczenia buspasów. Na liście jest między innymi Puławska, Dolina Służewiecka i aleja Prymasa Tysiąclecia.
O informację w sprawie postępów prac nad rozszerzeniem sieci buspasów upomniała się w ratuszu radna Platformy Obywatelskiej Aleksandra Gajewska. "Proszę o wskazanie, gdzie w najbliższym czasie pojawią się wydzielone pasy autobusowe" - napisała.
Sześć ulic do analizy
W odpowiedzi wiceprezydent Renata Kaznowska odpowiadająca między innymi za transport i komunikację wskazała, że miasto planuje przeprowadzić analizy dla sześciu ulic. Mowa o Raszyńskiej - na odcinku od Filtrowej do placu Zawiszy; alei Wilanowskiej - od Puławskiej do Sobieskiego; Bitwy Warszawskiej 1920 roku - od Grójeckiej do ronda Zesłańców Syberyjskich i Puławskiej - od planowanej Południowej Obwodnicy Warszawy do alei Wilanowskiej. W tym ostatnim przypadku - jak nadmienia Kaznowska - analiza będzie przeprowadzona dopiero po zakończeniu budowy POW. Ostatnie dwie brane pod uwagę przez miasto lokalizacje to: Dolina Służewiecka - na odcinku od alei Rodowicza "Anody" do alei Wilanowskiej oraz aleja Prymasa Tysiąclecia - między Wolską a rondem Zesłańców Syberyjskich. "Wyniki przeprowadzonych analiz będą podstawą do podjęcia decyzji o wdrożeniu pasów autobusowych" - informuje wiceprezydent.
Na czas inwestycji...
Kaznowska przypomina też, że wkrótce w Warszawie rozpocznie się realizacja kilku dużych infrastrukturalnych inwestycji, w tym budowa tramwaju na Wilanów czy kolejnych odcinków drugiej linii metra. "W związku z tym, obecnie na zlecenie Biura Koordynacji i Remontów w Pasie Drogowym opracowywane są projekty zmian organizacji ruchu, biorące pod uwagę uprzywilejowanie transportu publicznego (w tym pasy autobusowe) na czas trwania wspomnianych inwestycji" - pisze wiceprezydent.
... ale nie na mostach
To nie pierwszy raz, kiedy radni PO kierują do wiceprezydent Kaznowskiej pytania o nowe buspasy.
Miesiąc temu podobny apel wystosował Michał Bitner. "Zwrócili się do mnie mieszkańcy w sprawie organizacji nowych buspasów, tj. pasów drogowych przeznaczonych wyłącznie dla transportu zbiorowego. Mieszkańcy proponują utworzenie buspasów w ulicy Puławskiej od granic miasta do metra Wilanowska oraz na całej długości mostów: im. Grota-Roweckiego i Gdańskiego" - pisał radny w swojej interpelacji. W kontekście Puławskiej Kaznowska powtórzyła informację o konieczności i planach przeprowadzenia analiz. Rozwiała jednak wątpliwości co do wytyczenia pasów autobusowych na mostach. Przypomniała, że most Grota-Roweckiego jest w zarządzie GDDKiA i z tego powodu wytyczenie buspasa w tym miejscu nie jest planowane. Z kolei na moście Gdańskim "występuje małe natężenie linii autobusowych", a główny ciężar komunikacji miejskiej biorą na siebie tramwaje "o stosunkowo wysokiej częstotliwości kursowania".
kw/b
Źródło zdjęcia głównego: Google Maps / tvnwarszawa.pl