"Plac Zabaw na ten sezon znika z mapy Warszawy. Taka jest rzeczywistość i musimy się jakoś z nią zmierzyć" - napisali twórcy klubu w mediach społecznościowych. Zarząd Zieleni ogłosił, że konkurs na dzierżawę tego terenu wygrały Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe, które - zgodnie z założeniem konkursowym - postawią tam food trucki.
"Kochane i kochani!! Ważny komunikat. Żegnamy się z nadzieją na do zobaczenia. Byliśmy nad Wisłą 8 lat, przeżyliśmy mnóstwo, zrobiliśmy dużo, niczego nie żałujemy, dziękujemy za Waszą obecność, przepraszamy za błędy. Plac Zabaw na ten sezon znika z mapy Warszawy" - czytamy we wpisie Placu Zabaw na Facebooku. "Taka jest rzeczywistość i musimy się jakoś z nią zmierzyć. Będziemy dalej robić koncerty w czwartki w ramach Lado w Mieście, BarKa działa pełną parą, inne nasze lokale bliżej lub dalej też" - dodano.
Staną tam foodtrucki
Zarząd klubu wyraził nadzieję, że może kiedyś wróci nad Wisłę i pogratulował ZPR, które wygrało konkurs na dzierżawę tego terenu. Klub podkreślił, że nie brał udziału w konkursie na food trucki, właściciele czekali za to na możliwość wynajęcia terenu pod klub, by kontynuować swoją dotychczasową działalność. "Żeby robić koncerty, teatr, kino, infrastrukturę dla rowerów, targi stretfoodowe, najlepszą pizzę nad Wisłą od Dwa Osiem, Korean Fried Chicken od BAM korean street food, akcje społeczne i edukacyjne" - wymienili.
Wcześniej, już w sezonie, Zarząd Zieleni ogłosił konkurs na dzierżawę terenu przy Bulwarze Grzymały-Siedleckieggo "z przeznaczeniem na prowadzenie działalności gastronomicznej z pojazdów typu food truck, uzupełnionej usługami towarzyszącymi". Jak podawał w komunikacie ZZ, chodzi o nieruchomość gruntową, niezabudowaną o powierzchni 845 metrów kwadratowych. Część działki należy do miasta i do Skarbu Państwa.
Miesięczny czynsz wywoławczy netto wynosił: 17 900 złotych. Obowiązywał pisemny konkurs na wydzierżawienie nieruchomości, a termin składania ofert minął 1 lipca.
4 lipca komisja konkursowa ogłosiła, że konkurs na wydzierżawienie na okres do 30 września 2022 roku i od 1 kwietnia do 30 września 2023 części nieruchomości przy Bulwarze Grzymały - Siedleckiego wygrała oferta złożona przez Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe S.A.
Konkurs w sezonie, bez rozgłosu
Dlaczego popularny klub musiał ustąpić miejsca foodtruckom? Jak tłumaczył początkiem lipca Jan Piotrowski, pełnomocnik ratusza ds. Wisły, dzierżawcy w październiku skończyła się umowa. Później okazało się, że nie wyrobi się już na ten sezon. Urzędnicy postanowili "dać temu miejscu oddech i nieco przewietrzyć je na ten sezon". 15 czerwca, bez większego rozgłosu, ZZ ogłosił konkurs na wydzierżawienie miejsca po Placu Zabaw.
W dokumentacji konkursowej podawano, że na plac będzie przeznaczony "na maksymalnie pięć food trucków wraz ogródkami gastronomicznymi i terenem do rekreacji". Wybrana firma będzie też musiała zapewnić toalety i śmietniki (w takim samym układzie jak dotychczas, czyli między skarpą a drogą).
Dlaczego konkursu nie ogłoszono na wiosnę, by nowy gospodarz miał więcej czasu na przygotowanie oferty i urządzenie miejsca przed startem sezonu, a nie w jego trakcie? Początkiem lipca Karolina Kwiecień-Łukaszewska, rzeczniczka Zarządu Zieleni tłumaczyła nam, że procedura nie mogła zostać rozpoczęta wcześniej, bo jeszcze w lutym prowadzone były rozmowy z dotychczasowym dzierżawcą. Dotyczyły m.in. uporządkowania tego terenu. Później konkurs został opublikowany na stronie ZZ. - Nowy dzierżawca, zgodnie z umową, w ciągu 14 dni od podpisania umowy zobowiązany jest do rozpoczęcia działalności. W związku z tym jest duża szansa, że jeszcze w lipcu food trucki pojawią się na bulwarze - zapowiadała rzeczniczka.
Udziałowiec w grupie medialnej
Jak czytamy na stronie spółki ZPR, ta powstała w 1991 roku i od samego początku działalność związana była z "szeroko pojętą rozrywką. "Obecnie główne obszary działalności obejmują: prowadzenie największej w Polsce sieci kasyn gry, prowadzenie działalności gastronomicznej (restauracje i usługi cateringowe) oraz hotelarskiej, organizację targów i imprez, wynajem powierzchni komercyjnych" - czytamy na ich stronie.
Bezpośrednio lub pośrednio spółka Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe S.A. jest także głównym udziałowcem licznych podmiotów działających w ramach tzw. Grupy ZPR Media. Główne marki grupy to: radio ESKA, WaWa, VOX, Plus, Eska Rock, dziennik Super Express oraz czasopisma specjalistyczne: "Murator", "Architektura", "Zdrowie", serwisy internetowe: se.pl, poradnikzdrowie.pl eska.pl, muratordom.pl.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: tvnwarszawa.pl